سرپرست پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی منصوب شد

رییس جهاددانشگاهی طی حکمی دکتر رامین صرامی فروشانی، پژوهشگر برگزیده‌ کشور در سال جاری را به‌عنوان سرپرست پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی (مرکز تحقیقات سرطان پستان) منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، با حکم دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی، دکتر رامین صرامی فروشانی به‌عنوان سرپرست پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی (مرکز تحقیقات سرطان پستان) منصوب شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکترصرامی فروشانی پیش‌ازاین به‌عنوان معاون پژوهش، فناوری و خدمات تخصصی پژوهشکده‌ سرطان معتمد جهاددانشگاهی مشغول فعالیت بود و در سال جاری در بیست و یکمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور به‌عنوان پژوهشگر برگزیده کشور در حوزه پزشکی انتخاب شد.

وی متخصص ویروس‌شناسی پزشکی از دانشگاه آمستردام هلند است که در حوزه HIV و ایدز تحقیقات ارزشمندی را به انجام رسانده است که نتایج آن در معتبرترین نشریات علمی بین‌المللی نظیر نیچر و نیچر مدیسین به چاپ رسیده است. 

دکترصرامی فروشانی در سال ۲۰۱۶ به‌عنوان محقق برتر حوزه HIV و ایدز توسط موسسه ملی NCHIV هلند شناخته‌شده و اولین جایزه یوپ لانخ را از آن خود کرد.

هم‌زمان با شروع همه‌گیری ویروس کرونا و با توجه به نیاز جدی کشور به کیت‌های تشخیصی، دکتر صرامی فروشانی طراحی و تولید کیت‌های بومی تشخیص مولکولی کووید ۱۹ را در دستور کار قرار داد که در حال حاضر میلیون‌ها نسخه از آن تولید و به عنوانی محصولی پیشرو، ضمن مرتفع کردن نیاز ملی، میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی ارزی و صدها میلیارد ریال کاهش هزینه‌های ریالی را در پی داشته است.

همچنین رییس جهاددانشگاهی در نامه ای جداگانه از تلاش‌های صادقانه دکتر کیوان مجیدزاده اردبیلی در طول مدت تصدی «ریاست پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی (مرکز تحقیقات سرطان پستان) تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …