سهم ۷۰ درصدی خانه ها از گاز مصرفی استان مرکزی

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: ۷۰ درصد گاز استان در خانه ها مصرف می شود و با صرفه جویی ۱۰ درصدی می توان به تامین گاز نیروگاه شازند کمک کرد.

بهروز اکرمی بیستم دی ماه در جلسه کاگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک با بیان اینکه مصرف گاز استان مرکزی ۲۰ میلیون مترمکعب در روز است، اظهار کرد: گفته شد، مصرف نیروگاه برابر با مصرف خانگی است، اما طبق اطلاعات دریافت شده از شرکت گاز استان، مصرف خانگی گاز استان روزانه به ۱۳ میلیون مترمکعب می رسد.

وی تصریح کرد: به دنبال شق القمر هم نباشیم، با کاهش ۱۰ درصد از مصرف خانگی، یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب گاز صرفه جویی می شود که می تواند به نیروگاه اختصاص یابد، در حال حاضر ۷۰ درصد مصرف گاز استان مرکزی مربوط به مصارف خانگی است ولی برای کاهش این مصرف ۷۰ درصدی چه اقدامی انجام داده ایم؟

اکرمی با تاکید بر اینکه نگاه به موضوعات باید کلان و کارشناسی باشد، گفت: اگر نیروگاه شازند به هر دلیل دچار اسیب شود، چه کسی ضرر می کند؟ مسلما همین مردم اراک متضرر می شوند، پس این چنین نباشد که یک چیز را برای آبادانی چیز دیگر خراب کنیم، قطعا می توانیم با تصمیم منطقی نیروگاه را به مصرف گاز بیشتر نزدیک کنیم. نیروگاه برای مصرف نکردن یک لیتر مازوت نیازمند هشت میلیون مترمکعب گاز است و اگر روزانه ۱۰ درصد مصرف برق استان کاهش یابد می توان شرایط را تحت کنترل درآورد.

به گزارش ایسنا، معاون پیشگیری دادگستری استان مرکزی با طرح این سوال که هر سال زمستان نیروگاه شازند اورهال می شد، اما چرا امسال اورهال صورت می گیرد، افزود: یکی از بهترین اتفاقاتی که هر سال رقم می خورد اورهال نیروگاه بود و آنچه من از صنعت اطلاع دارم این است که هیچ گاه نمی توان این عملیات را به تعویق انداخت. اگر سال گذشته اورهال نیروگاه انجام شده امسال هم باید انجام می گرفت.

محسن خیرمند تصریح کرد: مدارس و دانشگاه ها تعطیل هستند، ترددهای شبانه ممنوع است، پس چرا امسال الودگی هوا بیشتر از سال های گذشته است؟ به نظر می رسد، به جز فعالیت کنونی نیروگاه، برخی از کارخانجات در این شرایط آلودگی هوای اراک بی اثر نیستند و باید این مسئله بررسی شود چراکه برخی اخبار که ممکن است در حد شایعه باشد، حاکی از آن است که برخی صنایع و کارخانجات استفاده از یک سری از آلاینده ها را افزایش داده اند.

وی گفت: متاسفانه مصرف گاز در دستگاه های اجرایی متناسب نیست و پیشنهاد می شود میزان مصارف را مقایسه کنیم و حتی اخطارهای لازم را به دستگاه های اجرایی بدهیم. اگر در هفته جاری در بحث مصارف دستگاه ها کنترلی اعمال می شود می توانیم شاهد اثربخشی صرفه جویی ها باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …