شرایط ارتقای اساتید با برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی و نوآوری

رئیس دبیرخانه کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره گفت: به منظور توجه بیشتر به کرسی‌های نظریه پردازی، برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی و نوآوری در آیین نامه ارتقا درج شد.

به گزارش ایسنا عبدالحسین خسروپناه امروز در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک با صندوق نوآوری و شکوفایی که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر کرسی‌های نظریه پردازی از سال ۱۳۸۱، افزود: بر این اساس کرسی‌های نظریه پردازی از این سال در فرهنگستان علوم راه‌اندازی شد و دو سال بعد در پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی با حضور جمع ۳۰ تا ۳۵ نفری به کار نظریه پردازی پرداخته شد.

وی با اشاره به کارکرد این جمع خاطر نشان کرد: در صورت ارائه نظریه‎ای به این پژوهشکده، از سوی هیات داوران مورد ارزیابی قرار می‌گرفت، ولی این پژوهشکده از سال ۹۰ تا ۹۲ دچار مشکلات مالی و پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی تعطیل شد.

خسروپناه فعالیت مجدد این پژوهشکده را از سال ۹۳ با ۵ نفر نیروی انسانی ذکر کرد و یادآور شد: در دور جدید فعالیت این پژوهشکده علاوه بر کرسی‌های نظریه پردازی، کرسی‌های ترویجی نیز راه اندازی شد.

رئیس دبیرخانه کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره تمرکز زدایی را از دیگر اقدامات انجام شده در حیات مجدد این پژوهشکده عنوان کرد و در این باره توضیح داد: در این راستا در همه استان‌ها و دانشگاه‌های بزرگ کشور، کمیته‎های دستگاهی در زمینه بررسی نظریه‌ها تشکیل شد که رییس این کمیته رؤسای دانشگاه‌ها و دبیر آن معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه‌ها است. به این کمیته‌ها اجازه داده شد تا کرسی‌های ترویجی را برگزار و گزارش آن را برای دبیرخانه ارسال کنند.

خسروپناه، اصلاح ساختاری را از دیگر اقدامات پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر آیین نامه ارتقا در حال اصلاح است و در اصلاح قبلی این آیین نامه فعالیت اساتید در کرسی‌های نظریه پردازی درج شد و بر این اساس مشارکت در برگزاری کرسی‌های ترویجی ۲ تا ۴ امتیاز، کرسی‌های نوآوری ۷ امتیاز و کرسی‌های نظریه پردازی ۱۲ امتیاز در نظر گرفته شد.

وی یادآور شد: با این اقدامات اصلاحی، تعداد کرسی‌های نوآوری و نظریه پردازی از ۱۸  مورد ثبت شده به ۵۶ مورد ارتقاء یافته و بیش از ۳ هزار کرسی ترویجی در کشور برگزار شده است.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …