شهدا عزت و شرف ما هستند

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه شهدا عزت و شرف ما هستند، اظهار کرد: ببینید شهدا پس از گذشت این همه سال و در حالی که چیزی جز پلاک و چند تکه استخوان از آنان باقی نمانده است، با چه عزت و آبروی می‌آیند، شهدا نشانه‌های الهی و آدمهایی هستند که به راحتی از دنیا عبور کرده و به معبود وصل می‌شوند.

حسین خنیفر، صبح یکشنبه در حاشیه‌ی مراسم تدفین پیکر یک تن از شهدای دوران دفاع مقدس در واحد خواهران دانشگاه فرهنگیان تبریز با بیان اینکه ما در شهر دو شهید محراب و شهر لشکر عاشورای همیشه خط شکن هستیم، اظهار کرد: افتخارات در این شهر بسیار زیاد است، تبریز، فرماندهان خط شکنی چون شهید شفیع زاده، یاغچیان، فکوری، آشنا، موسویان فرقانی، مقیمی و باکری‌ها را تربیت کرده است که بر افتخارات آن می‌افزاید و این شهر را مانند نگینی شهادت پرور برای ما ترسیم می‌کند.

به گزارش ایسنا، ریئس کل دانشگاه فرهنگیان افزود: شهادت بر خلاف مرگ که فنا است، نوعی بقا بوده و شهادت به تعبیر پیامبر اکرم (ص)، شریف‌ترین نوع عبور از این دنیای فانی، بوده و شهید، حاضر و ناظر است.

وی ادامه داد: به تاسی از شهادت سردار بزرگمان در روز شهادت حضرت زهرا (س) باید بگوییم ایشان به ظاهر کشته شد، درحالیکه از کالبد خاکی خروج، اما تا ابد عروج کرد؛ خون شهید سلیمانی به ظاهر بر زمین ریخت، اما در زمان جاری شد، امروز نام این شهید نه در فضای عزا، بلکه در پهنای فضای نامتناهی می‌درخشد.

خنیفر تاکید کرد: سردار سلیمانی پس از شهادت نیز عامل انسجام و هم‌افزایی است؛ شهدا مانند شهید سلیمانی، مرگ آگاه بودند و فرای خطوط سیاسی حرکت کرده و با شهادت اوج می‌گیرند؛ شهید سلیمانی، شهید مولف، بسیجی باهوش، ژنرال آینده نگر، دشمن شناسی دقیق با قلبی رقیق بود.

وی متذکر شد: دعا، نماز اول وقت و شکستن نفس در برابر خدا از ویژگی‌های شهدا بود، آنان اشک را بهترین وسیله اتصال به معبود و شستن درون استفاده می‌کردند؛ شهدا در بیابان چنان یاد خدا می‌کردند که با دیدن این صحنه‌ها فقط یاد اباعبدالله می‌افتادیم.

رییس کل دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: توسل به خدا هم از دیگر ویژگی‌های شهدا قبل و بعد از شهادت است؛ نماز اول وقت هم از ویژگی‌های مستندی است که امام حسین (ع) هم آخرین نمازشان را در کربلا اول وقت خواندند.

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی هم اینگونه بود، فرماندهی که کم‌ حرف می‌زد، ولی با صدای بلند می‌اندیشید و با عمل حرف می‌زد، اما از عمل حرف نمی‌زد؛ تمام زندگی شهدا با برنامه بود.

خنیفر، لبخند به عنوان بهترین ارتباط موثر و عاطفه‌ی بالا، آرامش عجیب و شگفت، توکل و دور اندیشی، ساده زیستی و جهان وطنی را از ویژگی‌های مشترک شهید سلیمانی و دیگر شهدا عنوان کرد و گفت: سردار از غیبت دوری می‌کرد و هیچ وقت جنون تخریب و یا بدقولی نداشت، در تاریخ خاورمیانه حتی خود اسراییل هم از سه نفر به عنوان دشمنان صادق نام می‌برد، مقام معظم رهبری، سید حسن نصرالله و شهید سلیمانی؛ درس‌های زیادی از شهدا دیدیم و شنیدیم.

وی اظهار کرد: ۵۲۲ عنوان پژوهش درباره سردار شهید سلیمانی در این دانشگاه جمع شده و یک تحقیق میدانی و نزدیک به ۴۵۰ مصاحبه به این منظور انجام شده و در آن‌ها به ویژگی‌های شهید سلیمانی پرداخته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …