صوتی شدن کتاب برنده گنکور و «پیامبر بی‌معجزه»

کتاب‌های صوتی «همه انسان‌ها به یک شکل زندگی نمی‌کنند» با صدای ایوب آقاخانی و «پیامبر بی‌معجزه» با صدای وحید آقاپور منتشر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، کتاب «همه انسان‌ها به یک شکل زندگی نمی‌کنند» نوشته ژان پل دوبوا با ترجمه احمد آل‌احمد با صدای ایوب آقاخانی با مدت ‌زمان ۷ ساعت و ۳۵ دقیقه در استودیو نشر صوتی قناری به اثری شنیداری تبدیل و با قیمت ۲۲ هزار تومان عرضه شده است.

در معرفی این کتاب آمده است: «همه انسان‌ها به یک شکل زندگی نمی‌کنند» نوشته ژان پل دوبوا، با لحن طنز مرسوم در آثار اسکاندیناوی روایت شده و تلخی و تراژدی زندگی یک کشیش را به تصویر می‌کشد. کتابی که خبرگزاری فرانسه آن را «رمانی تاثیرگذار و سودازده از شادی گمشده» نامید.

این رمان داستان زندگی یک خانواده است که از زبان پسرشان روایت می‌شود؛ پدر خانواده یک کشیش پروتستان است و مادر یک سینما را اداره می‌کند. شغل مادر و نمایش برخی آثار منجر به پیش آمدن مشکلات برای پدر و در نهایت خلع مقام کشیشی او می‌شود. از این رو پدر و پسر از اسکاندیناوی به کبک رفته و زندگی خود را در کبک و سایر شهرهای کانادا سپری می‌کنند. این مسیر پیش‌آمده در نهایت پدر را وادار به قتل کرده و او راهی زندان می‌شود.

این کتاب بیست و دومین رمان نویسنده‌اش «ژان پل دوبوا» است؛ نویسنده‌ای فرانسوی که به سفرنامه‌نویسی هم مشغول است و در نشریه نوبل آبزرواتور به عنوان گزارشگر فعالیت می‌کند. او که در دهه ۹۰ میلادی موفق به کسب جایزه ادبی فمینا نیز شده بود، با نوشتن رمان «همه انسان‌ها به یک شکل زندگی نمی‌کنند» برنده جایزه گنکور ۲۰۱۹ شد.

ترجمه فارسی این کتاب در نشر تداعی منتشر شده است.

کتاب شنیداری «همه انسان‌ها به یک شکل زندگی نمی‌کنند» جدیدترین تجربه ایوب آقاخانی نمایشنامه‌نویس، کارگردان و بازیگر تئاتر است که کتاب‌های بسیاری را هم صوتی کرده است. 

همچنین کتاب «پیامبر بی‌معجزه» نوشته محمدعلی رکنی که در  نشر صاد منتشر شده، با صدای وحید آقاپور با قیمت ۲۵ هزار تومان و با مدت ‌زمان ۶ ساعت و ۱۹ دقیقه در استودیو یادشده به صورت شنیداری منتشر شده است.

«پیامبر بی معجزه» از زندگی سیدحمید می‌گوید؛ روحانی مبلغی که همراه با همسرش، لعیا، برای برگزاری مراسم روضه به روستایی سفر می‌کند اما در مسیر  به دست اشرار ربوده می‌شوند. قادر، سردسته دزدها، می‌خواهد سید حمید را نزد آسا، رئیسش ببرد. مردی که به تازگی پسرش، حاتم، را به جرم حمل مواد مخدر از دست داده است. آسا که داغ پسرش هنوز برایش زنده است، می‌خواهد انتقام خونش را از این روحانی بگیرد.

کتاب شنیداری «پیامبر بی‌معجزه» اولین تجربه وحید آقاپور بازیگر، کارگردان و عروسک‌گردان است. او که پیش‌تر در سریال «چک برگشتی» سیروس مقدم ایفای نقش کرده بود، این روزها با مجموعه طنز «ممیزی شعر و ترانه» شناخته می‌شود. 

 نسخه قابل دانلود کتاب‌های یادشده در بسترهای اینترنتی فیدیبو، طاقچه، کتابراه و نوار قابل دسترسی و تهیه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …