طرح جدید دولت برای جهش تولید و رونق مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرحی را برای جهش تولید مسکن در دستور کار قرار داده و به سازندگان اعلام کرده‌ایم گفت: هر کس ظرفیتی اعم از زمین، سرمایه یا توان فنی دارد می‌تواند در این پروژه وارد شود؛ پیدا کردن خریدار واحدهای مسکونی با دولت است و تا پایان پروژه، روابط سازنده و متقاضی را نظارت می‌کنیم تا حقی از کسی ضایع نشود.

محمود محمودزاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به شعار سال و فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید، طرح جدیدی را به منظور تحقق این هدف در بخش ساخت و ساز، طراحی و به همه استانها ابلاغ کردیم. مسلما برای ایجاد تحول در بخش مسکن باید توان بخش خصوصی و توان دولت جمع شود.

دغدغه فروش نرفتن واحد و نبود سرمایه ساخت را برطرف کرده ایم

وی افزود: طی آسیب شناسی که در سال‌های گذشته در خصوص موانع تولید مسکن در بخش خصوصی انجام داده‌ایم به مواردی برخوردیم که دو مسأله اصلی به نگرانی سازندگان در خصوص فروش محصول نهایی و تامین هزینه مالی و گردش سرمایه مربوط می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در برنامه جدید دو نگرانی سازندگان را برطرف کرده ایم گفت: هر فردی که زمین مسکونی یا توان ساخت یا اعتبار دارد می‌تواند در این پروژه وارد شود. به طور مثال کسی که مالک زمین است، آورده او تا زمین خواهد بود. متقاضی را ما معرفی می‌کنیم، بنابراین نگرانی بابت فروش را از بین می‌بریم.

محمودزاده تاکید کرد: درباره هزینه ساخت نیز با تسهیلاتی که بانک در اختیار متقاضی قرار می‌دهد، واحد مسکونی ساخته می شود. بدین ترتیب نگرانی دوم ناشی از سرمایه در گردش هم برطرف خواهد شد.

دولت روابط فروشنده و خریدار مسکن را تنظیم می‌کند

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دغدغه متقاضیان هم اظهار کرد: ممکن است خریداران هم نگرانی‌هایی درباره تاریخ تحویل واحد، قیمت توافقی شده یا مباحث فنی و اجرایی داشته باشند. دولت با نقش آفرینی در این فرآیند، روابط خریدار و فروشنده را تنظیم و نظارت می کند تا پروسه به پایان برسد.

وی پروژه های نیمه تمام یا تمام شده را نیز شامل این برنامه دانست و گفت: کسانی که واحد نیمه تمام دارند که در ضوابط و مقررات طرح اقدام ملی مسکن می‌گنجد، می توانند پروژه خود را معرفی کنند. سپس مالکان می توانند به صفحه ای که در سامانه طرح اقدام ملی قرار داده می شود وارد و پروژه را معرفی کنند.

محمودزاده تاکید کرد: روز بعد از اعلام شعار سال، تیم برنامه ریزی ما شروع به کار کرد و بعد از جمع بندی طرح،  مجوزهای لازم اخذ شد. 

استقبال سازندگان از برنامه

وی با بیان اینکه طرح جدید به همه ادارات کل راه و شهرسازی استانها و همچنین حوزه های ساخت و ساز اعلام شده است گفت: خوشبختانه در همین چند روز اخیر با استقبال مناسبی از طرف سازندگان شده است. سازندگان، مالکان یا سرمایه گذارانی که تمایل دارند وارد این طرح شوند، باید به ادارات کل راه و شهرسازی استان ها مراجعه کنند، تشکیل پرونده دهند و در خصوص مشخصات و قیمت به جمع بندی برسند. بعد از آنکه مستندات تکمیل شد، پروژه مورد نظر روی سامانه ثبت نام طرح اقدام ملی قرار می گیرد.

ساخت و ساز با حفظ اصول بهداشتی 

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره زمان آغاز فعالیت های ساختمانی با توجه به شیوع کرونا اظهار کرد: پروتکل بهداشتی پروژه های ساختمانی از طرف ستاد ملی کرونا اعلام شده است. نیروها منوط به حفظ ضوابط و رعایت اصول بهداشتی، هیچ منعی برای شروع به کار ندارند و می توانند ضمن حفظ فاصله ایمن و استفاده از تجهیزات لازم با حداکثر ظرفیت کار کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …