عقبگرد نفت در برابر افزایش آمار کرونای آسیا

قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر تجدید نگرانیها نسبت به افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹ در آسیا و احتمال افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره آمریکا، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت ۷۳ سنت معادل ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۶۷ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز سه شنبه پس از این که مدت کوتاهی به بالای مرز ۷۰ دلار در هر بشکه صعود کرد، با ۱.۱ درصد کاهش بسته شد.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۷۷ سنت معادل ۱.۲ درصد کاهش یافت و به ۶۴ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز سه شنبه با ۱.۲ درصد کاهش بسته شد.

افزایش نفت برنت به ۷۰ دلار تحت تاثیر خوش بینی به بازگشایی اقتصادهای آمریکا و اروپا روی داد که بزرگترین مصرف کنندگان نفت جهان هستند اما سپس نگرانیها نسبت به کندی رشد تقاضا برای سوخت در آسیا که شاهد افزایش آمار کرونا در هند، تایوان، ویتنام و تایلند و موج جدید محدودیتهای رفت و آمد بوده است، غالب شد و قیمتها عقب نشینی کردند.

واندانا هری، تحلیلگر ارشد در شرکت واندا اینسایتس اظهار کرد: معاملات روز گذشته ثابت کرد قیمت ۷۰ دلار هیجان غیرمنطقی را نشان می دهد و محدودیتهای کرونایی که در سراسر جهان اعمال می شود احتمالا متنوعترین محدودیتها از زمان آغاز پاندمی هستند.

ابهامات نسبت به تورم هم باعث شده است سرمایه گذاران از داراییهای پرریسکی مانند نفت فاصله بگیرند.

جاستین اسمیرک، اقتصاددان ارشد شرکت وست پک اظهار کرد: در حال حاضر ریسک گریزی گسترده ای در جریان است. این گمانه زنی که بانک مرکزی آمریکا به دلیل نگرانیهای تورمی ممکن است نرخهای بهره را زودتر افزایش دهد، بر دورنمای رشد اقتصادی و به نوبه خود تقاضا برای کالاها سنگینی می کند. بانک مرکزی بر موضع فعلی خود برای عدم افزایش نرخهای بهره تاکید کرده است اما بازار درباره نخستین حرکت بانک مرکزی برای تعدیل سیاست انبساطی گمانه زنی می کند.

بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده که نرخهای بهره تا سال ۲۰۲۳ نزدیک به رکورد پایین فعلی می مانند اما بازارهای معاملات آتی نشان می دهند که سرمایه گذاران بر این باورند نرخهای بهره ممکن است تا سپتامبر سال ۲۰۲۲ افزایش پیدا کنند.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران همچنین منتظر انتشار آمار هفتگی ذخایر نفت و فرآورده های نفتی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا هستند. آمار موسسه امریکن پترولیوم که روز سه شنبه منتشر شد، نشان داد ذخایر نفت در هفته منتهی به ۱۴ مه ۶۲۰ هزار بشکه رشد کرده است اما ذخایر بنزین ۲.۸ میلیون بشکه کاهش داشته است. رشد ذخایر نفت کمتر از ۱.۶ میلیون بشکه افزایشی بود که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز برآورد کرده بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …