عید نیمه کرونایی بازار مسکن در شمال تهران!

با وجود آنکه معاملات از نوع مصرفی در بازار مسکن تقریباً به صفر رسیده، در شمال پایتخت معدود خریدهای سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، افزایش تدریجی قیمت‌های پیشنهادی در بازار مسکن که از دی و بهمن آغاز شده بود با ورود کرونا متوقف شد. با این حال به دلیل رشد قیمت ارز، آهن آلات، مصالح ساختمانی و زمین، قیمت آپارتمان حتی در بازار راکد فعلی پایین نیامده است.

رکود در شرایطی گریبان بازار مسکن در بخش مصرفی را گرفته که گزارش‌های میدانی نشان می دهد معاملات در مناطق شمال تهران که اغلب قراردادها از نوع سرمایه‌گذاری است، تا حدودی انجام می‌شود. هرچند از ابتدای اسفند ماه و با ورود ویروس ناخوانده کووید ۱۹ خرید و فروش در مناطق ۱ و ۲ پایتخت نیز به نصف رسیده است.

واسطه‌های ملکی می‌گویند گروهی از سفته‌بازان در شمال تهران با استفاده از رکود فعلی اقدام به خرید واحدهای زیر قیمت می‌کنند و این بازار به شکل نیمه جان هنوز سرپاست.

در سوی دیگر مشاوران املاک در مناطق پر تقاضا از جمله ۴، ۵، ۱۴ و ۱۵ می‌گویند که ویروس کرونا بازار را تقریبا تعطیل کرده است. بعضی بنگاه‌دارها از حدود یک هفته قبل مغازه‌ها را بسته‌اند. عده دیگر نیز می‌گویند که به جز معدود قراردادهای تمدید اجاره، قرارداد دیگری در بخش فروش و اجاره امضا نمی‌شود.

امتناع از انجام معامله البته بیشتر از طرف فروشنده‌هاست، چرا که از آذر امسال به بعد با ورود سفته‌بازان به بازار مسکن معاملات رونق گرفته بود و فعالان انتظار داشتند شب عید با یک بازار خوب مواجه باشند.

اندک معاملاتی که این روزها در بخش سرمایه‌گذاری یا تبدیل به احسن انجام می‌شود در واحدهای خالی است، چراکه متعاملین از مواجهه با یکدیگر خودداری می‌کنند.

یکی از مشاوران املاک در منطقه یک تهران درباره وضعیت این روزهای بازار مسکن به ایسنا، گفت: با افزایش معاملات طی یکی – دو ماه اخیر قیمت‌ها در بهمن ماه بین سه تا هفت درصد در منطقه یک افزایش پیدا کرد که البته تاثیر منفی روی معاملات ایجاد نکرد.

وی افزود: این روند ادامه داشت تا اوایل اسفند که گفتند ویروس کرونا آمده است و به یکباره معاملات نصف شد. اما با توجه به اینکه اغلب خریدها در منطقه یک به قصد سرمایه گذاری است به نظر می رسد اوضاع در منطقه یک به نسبت دیگر مناطق بهتر است.

به گزارش ایسنا، میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در معاملات مسکن شهر تهران در بهمن ماه امسال به ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید که این میزان در مقایسه با دی ماه ۴.۳ درصد و در مقایسه با بهمن ماه سال گذشته ۴۴.۴ درصد رشد داشته است. همچنین در بهمن ماه امسال ۱۳ هزار و ۲۶۴ فقره معامله خرید مسکن در شهر تهران انجام شده که این میزان نیز در مقایسه با ماه قبل رشد ۲۴.۱ درصدی داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …