غیبت ناشران بزرگ آمریکایی در نمایشگاه فرانکفورت

تعدادی از مهم‌ترین ناشران آمریکایی اعلام کردند امسال به سبب شیوع ویروس کرونا در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور نخواهند یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از گود ایریدر، اَشِت، پنگوئن، سیمون اند شاستر، هارپرکالینز و مک‌میلان ناشران مهم آمریکایی هستند که به صورت رسمی از حضور نیافتن در نمایشگاه کتاب فرانکفورت در کشور آلمان به سبب بحران جهانی شیوع ویروس کرونا خبر داده‌اند.

نشر «پنگوئن راندم هاوس» در بیانیه‌ای اعلام کرد به عنوان یکی از شرکت‌کنندگان قدیمی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت که به ارزش‌ها و اهمیت این رویداد اعتقاد دارد، عمیقا متاسف است که به دلیل محافظت از سلامت کارکنان، نویسندگان و همکارانش، امسال نه غرفه‌ای در نمایشگاه خواهد داشت و نه به صورت شخصی در آن شرکت می‌کند، اما این کمپانی تلاش می‌کند از فعالیت‌های مجازی جشنواره در ماه اکتبر حمایت کند.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت بزرگترین نمایشگاه کتاب در اروپا پس از نمایشگاه لندن است که سالانه در میانه‌های ماه اکتبر برگزار می‌شود. مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت چند روز پیش اعلام کردند با توجه به شرایط موجود شیوع ویروس کرونا، ظرفیت داخلی نمایشگاه حداکثر ۲۰ هزار نفر خواهد بود و غرفه‌ها نیز به صورت پراکنده برپا می‌شوند. آن‌ها همچنین از برگزاری مجموعه‌ای از رویدادهای دیجیتال خبر دادند. 

گرچه بسیاری از ناشران بزرگ از حضور در این رویداد انصراف داده‌اند، مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت اعلام کرده‌اند در هر صورت این رویداد برگزار خواهد شد. 

«اووه بهم» از اعضای هیات اجرایی نمایشگاه کتاب فرانکفورت در این‌باره توضیح داد: «این رویداد بخشی از دی اِن اِی شهر و همچنین نمادی از تجارت نمایشگاهی است و خوشحالیم که تصمیم گرفته شد این رویداد در سال ۲۰۲۰ برگزار شود. ایمنی و سلامت شرکت‌کنندگان اولویت اصلی ماست و اقدامات مفصلی را برای اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی، کنترل حجم بازدیدکنندگان و مسائل بهداشتی ترتیب داده‌ایم». 

با انصراف بسیاری از ناشران مهم این احتمال وجود دارد که نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سال ۲۰۲۰ لغو شود و مجموعه‌ای از رویدادهای مجازی جایگزین آن شود. 

نمایشگاه کتاب فرانکفورت قرار است از تاریخ ۱۴ تا ۱۱۸ اکتبر (۲۳ تا ۲۷ مهر) برگزار شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …