غیبت وزرای صمت و امور اقتصادی در جلسه کمیسیون عمران برای بررسی دلایل گرانی مصالح ساختمانی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بحث و بررسی پیرامون نحوه عرضه و توزیع مصالح ساختمانی و علت افزایش قیمت آن در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

سید البرز حسینی در گفت وگو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون عمران با توجه به تاثیر افزایش قیمت مصالح ساختمانی بر قیمت مسکن و همچنین بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن در صحن مجلس از وزرای صمت و امور اقتصادی دعوت کردیم تا در خصوص نحوه عرضه و توزیع مصالح ساختمانی و قیمت آن گزارشی به اعضای کمیسیون ارائه کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: اما متاسفانه هر دو وزیر بدون علت در جلسه کمیسیون حضور نیافتند و معاونان وزیر صمت، سازمان بورس کالا و فولاد ایران به جای آن ها در جلسه کمیسیون حاضر شده و توضیحاتی را در خصوص علت افزایش قیمت مصالح ساختمانی به اعضای کمیسیون ارائه کردند، اما از آنجا که دلایل مطروحه با واقعیت‌های موجود همخوانی نداشت، اعضای کمیسیون نیز از توضیحات آن ها قانع نشدند. 

نماینده مردم خدابنده در مجلس تصریح کرد: در نهایت مقرر شد تا وزارت صمت گزارش درستی از وضعیت فولاد و سیمان تا نیمه اسفند ماه به کمیسیون ارائه کند و پس از آن کمیته ای برای بررسی قیمت مصالح ساختمانی و نحوه کنترل بازار تشکیل شود. امروز حدود ۲۸ میلیون تن فولاد در داخل کشور تولید شده و در عین حال حدود ۱۸ میلیون تن هم مصرف داخلی است؛ اما با وجود اینکه ۱۰ میلیون تن مازاد مصرف تولید داریم تولید داخلی با دو برابر قیمت جهانی به دست مصرف کننده می‌رسد که قابل قبول نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: از آنجا که بخش عمده زنجیره تولید فولاد و سیمان در داخل کشور می باشد و ارزبری چندانی هم ندارد؛ اکنون سوالی در ذهن اعضای کمیسیون و کارشناسان ایجاد شده که علت گرانی این محصولات چیست؟ کمیسیون عمران به دنبال ایجاد راهکاری است تا قیمت مصالح ساختمانی کنترل شده و با قیمت متعارف به دست مردم رسد.

وی افزود: امیدوارم با توجه به اهتمامی که مجلس و دولت برای کنترل بازار مصالح ساختمانی دارند قیمت این محصولات هرچه سریع تر با اتخاذ تصمیمات کارشناسی کنترل شده و با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …