فائو: شواهدی از شیوع کرونا از طریق تجارت مواد غذایی وجود ندارد

مکسیمو تورِرو، اقتصاددان ارشد سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد شواهد قابل توجهی از این که ویروس کرونا از طریق تجارت مواد غذایی منتشر می شود، وجود ندارد و چنین گزارشهایی باید نادیده گرفته شود.

به گزارش ایسنا، اقتصاددان ارشد فائو در کنفرانس غلات جهانی گفت: فائو پیش از این اعلام کرده بود که تولید غذا در کشورهای صادرکننده مواد غذایی را عامل شیوع ویروس کرونا نمی داند.

چین اعلام کرده که ویروس کرونا را در بسته بندی مواد غذایی وارداتی از ۲۰ کشور شناسایی کرده اما مقامات خارجی می گویند که عدم ارایه مدارک از سوی مقامات چینی به معنای صدمه زدن به تجارت است.

بر اساس گزارش رویترز، این کشور تست غذاهای منجمد وارداتی و بسته بندی آنها را افزایش داده و واردات از ۹۹ تامین کننده مواد غذایی در ۲۰ کشور را معلق کرده است.

چین استدلال کرده برای جلوگیری از شیوع مجدد ویروس کرونا در این کشور که شیوع بیماری تا حدود زیادی مهار شده است، به اقدامات بیشتری نیاز است.

تصور می رود یک بازار مواد غذایی دریایی در شهر ووهان چین خاستگاه شیوع ویروس کرونای جدید بوده که سال گذشته ظاهر شد. اما نشریه گلوبال تایمز که مورد حمایت حزب کمونیست چین است، مدعی شده که وجود ویروس کرونا در غذای وارداتی این احتمال را مطرح می کند که خاستگاه ویروس کرونا در واقع  خارج از چین بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …