فراخوان " طلوع قرن" به مناسبت نوروز ۱۴۰۰ و به یاد سه قهرمان کوهنورد مسیر ایران منتشر شد

” طلوع قرن” عنوان جشنواره مسیر ایران دانشگاه هنر تهران است که به مناسبت گرامی داشت یاد و خاطره سه قهرمان کوهنورد در نوروز ۱۴۰۰، فراخوان جدیدی منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، موضوع فراخوان این جشنواره دعوت از هنرمندان در تمامی رشته ها جهت ارسال عکس آثار خلق شده برای برگزاری جشن نوروز ۱۴۰۰ در فضای مجازی به افتخار آیدین بزرگی، پویا کیوان و مجتبی جراهی، سه قهرمان کوهنورد مسیر ایران و همراهی با خانواده های آنها در این ایام با شکوه باستانی است.

مهلت ارسال عکس آثار تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ است. همچین عکس آثار در سایت، صفحه اینستاگرام، کانال گروه و فیسبوک جشنواره نمایش داده می شود.

جشنواره مسیر ایران بدون داوری برگزار می شود. 

بر اساس این گزارش؛ جشنواره مسیر ایران اهدف خود از انتشار فراخوان طلوع قرن را چنین عنوان کرد:
 1_ اگر نمیتوانیم به آن منطقه از جهان  سفر کنیم، اگر نمیتوانیم  بچه ها را  پیدا کنیم  و به وطن بازگردانیم…  با خلق آثار هنری نام عزیزشان را به وطن برمی گردانیم.
 2_ به قیمت جان شیرینمان همدیگر را رها نمیکنیم. 

شایان ذکر است نمایش فیزیکی آثار بعد از بازگشایی دانشگاه ها، در دانشگاه هنر تهران در قالب جشنواره مسیر ایران برگزار می شود.

همچنن علاقمندان به شرکت در فراخوان مذکور جهت کسب اطلاعات بیشترو ارسال عکس می توانند به آدرس https://b2n.ir/a80011 مراجعه نمایند.

گفتنی است، مسیر ایران یادآور تلاش سه کوهنورد جوان ایرانی است که سال نود و دو  برای گشایش مسیری جدید بر کوه برودپیک هیمالیا راهی پاکستان شدند، پس از ماه ها تلاش درآخر به قله رسیدند و پرچم ایران را نصب کردند، اما در مسیر بازگشت از قله به دلیل مه غلیظی که چند روز منطقه رو فرا گرفت نتوانستند مسیر بازگشت را پیدا کنند. بنابراین هرگز حاضر نشدند یکدیگر را رها کنند و این چنین شد که جان خود را یکی پس از دیگری از دست دادند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …