فرایند صادرات برق تجدیدپذیرها چگونه است؟

معاون وزیر نیرو در امور انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: وزیر نیرو اجازه صادرات برق تجدیدپذیرها را صادر کرده تا برای سرمایه‌گذاران این بخش تشویق محسوب شود، اما باید اختیار صادرات در دست توانیر باشد، چراکه باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای پیش رود که بتوان به توانیر به عنوان یک منبع مطمئن برق حساب کرد.

محمد ساتکین در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر این‌که ممکن است در زمانی نور خورشید یا باد کافی برای تولید برق تجدیدپذیر وجود نداشته باشد، تصریح کرد: برای صادرات باید به یک منبع مطمئن که شبکه برق است تکیه کرد، به همین دلیل نباید این اختیار از مجموعه توانیر خارج شود.

وی با بیان اینکه ما مصوبه وزیر نیرو را داریم و که  مجموعه هایی که تمایل به صادرات برق تولیدی خود دارند می بایست ابتدا مقصد را به ما معرفی کنند سپس پروانه آن ها را به صورت صادراتی صادر می کنیم و قراردادشان را با ما مبادله و برقشان را وارد شبکه می کنند.

معاون وزیر نیرو در امور انرژی‌های تجدیدپذیر با بیان اینکه نکته مهم در این فرایند نقطه اتصال به شبکه است که می بایست متقاضیان مجوز آن را ازتوانیر اخذ کنند، سپس توانیر برق تولیدی آن ها را به صورت ایمن به مقصد تحویل می‌دهد.

به گفته ساتکین در حال حاضر سه مجموعه بزرگ در بحث صادرات پروانه اخذ کردند اما باید مجوز اتصال به شبکه را نیز اخذ کرده تا بتوانند با ساتبا قرارداد مبادله کنند، البته فرایند صدور اتصال به شبکه پیچیدگی هایی دارد که اگر آن پیچیدگی ها را پشت سر بگذارند با آن ها قرار داد مبادله می کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …