فرمایشات رهبری ارسال کد به دولت آینده بود

یک مقام مسئول کارگری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم ارتقای سطح مهارتی نیروهای کار گفت: متاسفانه برخی نگاه‌ها در یکسری از سازمانها و نهادها نسبت به رشته های فنی و حرفه ای وجود دارد که افراد با مدرک مهارتی را به کار نمی گیرند در حالی که این دوگانگی باید تغییر کند تا انگیزه افراد از بین نرود.

هادی ابوی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تقدیر از فرمایشات مقام معظم رهبری در بیان دغدغه های جامعه کارگری اظهار کرد: ایشان در دسته بندی فرمایشات خود بحث کارگر را با اولویت تمام مطرح می کنند تا مسولان توجه کنند و فعالیت‌های بهتری در این زمینه داشته باشند و کارگران نیز از حسن توجه و فرمایشات ایشان به مسائل و موضوعات مهم جامعه کارگری دلگرم می شوند و توصیه های حکیمانه ایشان را به گوش جان می سپارند.

وی افزود: نامگذاری شعار امسال هم نشأت گرفته از موضوع حمایت از تولید و کارگر ایرانی است و ایشان به صراحت در خصوص حکم قانونی و شرعی کسانی که در واحدهای تولیدی و مجموعه های کارگری به انواع مختلف اتفاقاتی را رقم بزنند اعلام فرمودند که خلاف قانونی و شرعی می کند، لذا کارگران با این توصیه ها امیدوارتر شدند.

فرمایشات رهبری ارسال کد به دولت آینده بود

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران معتقد است، مواضع رهبر معظم انقلاب و فرمایشات ایشان ارسال کدهایی برای دولت آینده بوده است و اگر دولت آینده این کدها را بگیرد و با این رویکرد همراه باشد امید در کشور و جامعه کارگری که تعدادشان کم نیست افزایش می یابد، لذا از مسئولان و تصمیم گیران کشور چه در دولت فعلی چه دولت آینده انتظار می رود فرمایشات ایشان را مدنظر قرار بدهند.

ابوی ادامه داد: کارگران در بحث بیمه و امنیت شغلی و حقوق و دستمزد مطالباتی دارند و از مسئولان می خواهند تا به این مطالبات رسیدگی شود. امروز بخشی از فشار و فاصله ای که بین دستمزد و هزینه کارگران ایجاد شده مربوط به بخش مسکن است و دو سوم حقوق کارگران صرف هزینه های مسکن و اجاره بها می شود.

این مقام مسئول کارگری تصریح کرد: در بحث افزایش دستمزدهای موقت و مقطعی که سالی یکبار انجام می شود مقام معظم رهبری به درستی فرمایش فرمودند که پاسخگوی درد کارگر نمی شود چون هرقدر به حقوق کارگر اضافه می کنیم باز هم قدرت معیشت او را تقویت نمی کند.

ابوی ادامه داد: بحث مسکن برای کارگر بسیار مهم است و خوشبختانه طرح مسکن ملی باعث شد تا مسکن کارگری در قالب تفاهم نامه با اتاق تعاون به جریان بیفتد و کارگران به خانه دار شدن امیدوار شوند.

لزوم آموزش مهارتی و ارتقای سطح تخصص کارگران

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران همچنین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت مهارت آموزی کارگران گفت: ایشان بر لزوم ارتقای سطح مهارت و تخصص کارگران در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و تولیدی تاکید فرمودند.در حال حاضر موضوع افزایش سطح مهارت کارگران در قانون کار دیده شده و سازمانی به نام آموزش فنی و حرفه ای نیز وجود دارد ولی باید فرمایش ایشان را به دقت مورد توجه قرار بدهیم و کارگری که نیاز است در زمینه کاری خود دانش و مهارت بیاموزد آموزش دهیم.

وی گفت: نباید کارگر را الزام کنیم که حتما یک مقطعی در نظام آموزش و پرورش تحصیل کند بلکه باید دانش فنی وحرفه ای بیاموزد. جوانی که پدرش تولیدکننده، کشاورز یا کارگر بوده بخواهیم کار او را ادامه بدهد سخت می پذیرد، چون بعد از آنکه دیپلم گرفت وسوسه می شود که به دانشگاه برود و درآنجا چندین سال زحمت می کشد ولی بیکار بیرون می آید چون تحصیلکرده لیسانس یا فوق لیسانس شده ولی مهارت لازم برای ورود به بازار را پیدا نکرده و حاضر نیست کار تولید را انجام بدهد یا کشاورزی کند.

تغییر نگاه به رشته های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی

ابوی تصریح کرد: اگر می خواهیم کشور به معنای واقعی رشد کند و فرمایشات رهبر معظم انقلاب تحقق یابد، سازمان آموزش فنی و حرفه ای باید تقویت شود.جوانان می توانند تا مقطعی تحصیلات خود را در نظام آموزش و پرورش دنبال کنند و پس از آن وارد هنرستان یا فنی و حرفه ای شوند. مثلا اگر کارگری در حوزه حمل و نقل یا رانندگی مشغول کار است او را با استفاده از تکنیک ها و استاندارد ماشین های جدید به روز کنیم.

این مقام مسئول کارگری در پایان گفت: متاسفانه برخی نگاه‌ها در یکسری از سازمانها و نهادها نسبت به مدرک فنی و حرفه ای وجود دارد که افراد با مدرک مهارتی را به کار نمی گیرند در حالی که این دوگانگی و نگاه به رشته های فنی و حرفه ای باید تغییر کند تا انگیزه افراد از بین نرود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …