فناوری جدید یک استارتاپ برای تشخیص کووید-۱۹

یک استارتاپ برای تشخیص بهتر کووید-۱۹ و بررسی واکنش‌های سیستم ایمنی نسبت به آن، از فناوری جدیدی رونمایی کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌کرانچ، یک استارتاپ موسوم به “Serimmune” سعی دارد به درک بهتری در مورد روابط میان “اپیتوپ‌ها”(epitopes) و کروناویروس برسد. اپیتوپ‌ها، قسمتی از مولکول‌های آنتی‌ژن هستند که به پادتن‌ها متصل می‌شوند.

فناوری انحصاری این شرکت، روشی جدید و ویژه را برای نقشه‌برداری از کل پادتن‌های فرد به واسطه یک نمونه کوچک خون فراهم می‌کند. در این فرآیند، DNA پلاسمید از باکتری‌های متصل به پادتن نمونه جدا می‌شوند و اطلاعات لازم را درباره آنتی‌ژن‌هایی که ممکن است فرد در معرض آنها قرار بگیرد و همچنین نحوه واکنش سیستم ایمنی بدن به آنها فراهم کند.

استارتاپ Serimmune، به تازگی از کاربرد جدید فناوری خود، کمک آن به درک حالت‌های بیماری و واکنش‌های ایمنی در برابر کووید-۱۹ خبر داده است. 

“نوح ناصر”(Noah Nasser)، مدیرعامل Serimmune گفت: ما می‌توانیم از مشخصات پادتن ساخته شده استفاده کنیم و به بررسی آمینواسیدهای مربوط به کروناویروس بپردازیم. ما دریافتیم که بیان پادتن، ارتباط زیادی با حالت‌های بیماری دارد؛ بنابراین ما می‌توانیم حالت‌های خفیف، متوسط، شدید و بدون علامت بیماری را براساس پادتن‌های موجود در نمونه تشخیص دهیم.

هرچه اطلاعات جمع‌آوری شده بیشتر باشند، فناوری بهتر می‌تواند الگوهای متفاوت مربوط به آنتی‌ژن و شدت بیماری را تشخیص دهد. این الگوها نه تنها به پزشکان و پژوهشگران کمک می‌کند تا درک بهتری از عملکرد کروناویروس داشته باشند، بلکه به ارائه روش‌های جدید برای تشخیص، درمان و ابداع واکسن مناسب نیز کمک می‌کند.

ارائه این فناوری، داده‌های مورد نیاز مشتریانی مانند شرکت‌های ساخت واکسن، سازمان‌های دولتی و آزمایشگاه‌های دانشگاهی را که به درک بهتر واکنش ایمنی نسبت به کروناویروس علاقه دارند، در اختیار آنها قرار می‌دهد.

این استارتاپ قصد دارد یک برنامه بالینی را نیز در رابطه با کووید-۱۹ آغاز کند. نمونه خون شرکت‌کنندگان این بررسی، با کمک کیت‌های خانگی بدون درد گرفته و به Serimmune ارسال می‌شود.

ناصر ادامه داد: ما سعی داریم بفهمیم که واکنش ایمنی نسبت به تغییرات چگونه است و با قرار گرفتن در معرض کووید-۱۹، چه اتفاقی در رابطه با واکنش‌های ایمنی رخ می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …