قادری: دولت در جهت هدایت نقدینگی به سمت تولید اقدام کند

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات از دولت خواست که در جهت تسهیل فضای کسب و کار و هدایت نقدینگی به سمت تولید اقدام کند.

به گزارش ایسنا، جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس خطاب به وزیر آموزش و گفت: مدت ها است که بحث تغییر و تحول در آموزش و پرورش استان فارس مورد توجه وزارتخانه است، این وضعیت بلاتکلیفی می تواند مشکلاتی را ایجاد کند، وزارتخانه باید هر چه سریعتر این مسئله را تعیین تکلیف کند تا هم وضعیت ادارات شهرستان ها و هم وضعیت مدیریت از این حالت تزلزل بیرون بیاید، انتظار داریم وزیر استان را از این وضعیت نجات دهد.

وی افزود: بحث نهاده های دامی از جمله ذرت و سویا به عنوان دغدغه های جدی مرغداران مطرح است، آنها در شرایط فعلی نمی دانند که جوجه ریزی کنند یا نه، انتظار داریم وزیر و مجموعه دولت باید این موضوع را نیز تعیین تکلیف کرده و حمایت کند تا مرغداران از این شرایط خارج شوند.

نماینده مردم شیراز عنوان کرد: در بحث نقدینگی که هر روز به سمت یک بازار می رود، انتظار می رود دولت در جهت تسهیل فضای کسب و کار و هدایت نقدینگی به سمت تولید اقدام کند، اینکه هر روز در یک بازار از جمله بورس یا خودرو شاهد مشکل باشیم قابل قبول نیست.

وی در تذکری به وزیر راه عنوان کرد: شیراز تنها کلانشهری است که رینگ اول کمربندی آن تکمیل نشده است، هر چه سریعتر در این زمینه کمک کنند. از سویی عده ای در بحث بازگشت ارزهای حاصل از صادرات سوءاستفاده می کنند و با کارت های اجاره ای صادرات انجام دادند اما ارزها را باز نگرداندند، بر همین اساس در جهت بازگشت این ارزها باید اقدام شود.

وی در پایان اضافه کرد: در بحث تامین بودجه خط دوم آبرسانی به شیراز است که ۱۶ کیلومتر از آن باقی مانده است، لازم است دولت سریعا  منابع لازم را تخصیص دهد تا این پروژه تکمیل شود. از رییس بانک مرکزی انتظار داریم اجازه واردات بدون انتقال ارز برای کالاهای اساسی را صادر کند تا مشکل وارداتی کالاهای ضروری که وارد گمرکات شده حل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …