قدردانی از همکاری های آذربایجان و آمادگی برای کمک به این کشور در زمینه تجهیزات پزشکی

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با ویروس کرونا در ایران از آمادگی برای انتقال تجربیات در این زمینه به کشورهای همسایه و دوست خبرداد و گفت: آمادگی داریم درصورت نیاز تجهیزات مورد نظر برای مقابله با ویروس کرونا را در اختیار کشور دوست آذربایجان قرار دهیم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در گفت و گوی تلفنی با “الهام علی اف” رئیس جمهور آذربایجان، خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ، همکاری خوب مردم با توصیه های پزشکی و بهداشتی و تلاش کادر درمانی ، خوشبختانه روند بیماری کرونا در ایران  کاهشی بوده است .

رئیس جمهور با اشاره به روابط دوستانه و خوب دو کشور،  همکاری های اخیر دو کشور نشان از این دارد که ایران و آذربایجان در روزهای سخت هم در کنار یکدیگر هستند.

روحانی در ادامه به گفت و گو های مقامات دو کشور برای فراهم کردن زمینه اجرایی شدن توافقات و توسعه همکاری ها اشاره کرد و افزود: امیدوارم همه توافقات دو کشور از جمله احداث راه آهن  رشت – آستارا  به خوبی پیش رفته و اجرایی شود.

رئیس جمهوری در این گفت و گوی تلفنی با تبریک پیشاپیش فرارسیدن ماه مبارک رمضان به دولت و مردم آذربایجان، بر توسعه روابط و همکاری‌ها با این کشور در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور آذربایجان نیز در این گفت و گوی تلفنی ضمن تشریح اقدامات انجام شده در این کشور برای مقابله با ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: برغم ایجاد شرایط ویژه منع رفت و آمد و تردد در این کشور برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، ارتباطات و پروژه های حمل و نقلی دو کشور همچنان جریان دارد.

“الهام علی اف” ضمن تاکید بر اجرایی شدن توافقات دو کشور، خاطرنشان کرد:  برغم مشکلاتی که ویروس کرونا ایجاد کرده است، انجام عملیات افتتاح پروژه  راه آهن  آستارا – رشت را به صورت ویدئو کنفرانس بررسی می کنیم.

رئیس جمهور آذربایجان با اشاره به موفقیت ایران در مقابله با ویروس کرونا، گفت: جمهوری اسلامی ایران نظام سلامت قدرتمندی دارد و از استفاده از تجربیات ایران در مقابله با ویروس کرونا استقبال می کنیم.

الهام علی اف نیز فرارسیدن ماه مبارک رمضان را به دولت و مردم ایران تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در همه زمینه ها بیش از پیش توسعه یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …