قره‌خانی: دولت نباید نگاه تبعیض آمیزی به جایگاه‌داران سوخت داشته باشد

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که جایگاه‌های سوخت نیز از بقیه بخش‌های تولید مجزا نبوده و آنها نیز در این ایام ضرر کرده‌اند؛ هر کمکی که برای سایر بخش‌ها در نظر گرفته می‌شود باید برای جایگاه‌داران نیز باشد.

اسدالله قره خانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت حمایت دولت از جایگاه‌های سوخت و بنگاه‌های تولیدی، بیان کرد: شیوع ویروس کرونا بر کسب و کارهای مختلف تاثیر گذاشته است. جایگاه‌های سوخت نیز یکی از بخش‌هایی است که با شیوع این ویروس متضرر شده‌اند. دولت وام هایی را برای حمایت درنظر گرفته است وام های یک تا سه میلیون تومان قطعا راهگشا نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: دولت باید وام های دو و سه ساله با نرخ سود پایین در اختیار جایگاه‌داران و واحدهای تولید قرار دهد تا حداقل از طریق این وام بخشی از مشکلات جبران شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تصریح کرد: صرف نظر از تخصیص وام دولت باید نه تنها به جایگاه‌داران سوخت بلکه همه واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف کمک کند. با کاهش میزان مصرف بنزین و کاهش مصارف برخی محصولات جایگاه‌داران و تولید کنندگان متضرر شده‌اند اما کماکان باید مالیات و حق بیمه پرداخت کنند. دولت باید توجه ویژه‌ای در این بخش داشته باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: در سایر کشورها نیز اقداماتی از این قبیل نظیر تخفیف در قیمت آب و برق و گاز صورت گرفته است. دولت باید در این زمینه برنامه داشته باشد. جایگاه‌های سوخت نیز از بقیه بخش‌های تولید مجزا نیستند و آنها نیز در این ایام ضرر کرده‌اند. قطع یقین دولت باید وام‌های بلند مدت‌تری با سود پایین‌تری برای حمایت از بخش‌های تولیدی تخصیص دهد که جایگاه‌های سوخت نیز از این بخش مستثنی نیست.

وی افزود: هر کمکی که برای سایر بخش‌ها درنظر گرفته می‌شود باید برای جایگاه‌داران نیز باشد. نباید نگاه تبعیض‌آمیزی بین سایر بخش‌های تولید و جایگاه‌های سوخت باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …