قیمت کالاهای اساسی در ماه رمضان اعلام شد

قیمت کالاهای اساسی در ماه رمضان اعلام شد

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ضمن ارائه جزئیاتی درباره طرح نظارتی ویژه ماه رمضان، قیمت کالاهای اساسی که برای تنظیم بازار ماه رمضان عرضه می‌شود را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، عباس تابش در گفت‌وگویی اعلام کرد که طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان از ۳۰ فروردین تا سوم خرداد در سراسر کشور با مشارکت کلیه حوزه‌های مرتبط از جمله تعزیرات حکومتی، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و اتاق های اصناف، کنترل و نظارت بر بازار به صورت هماهنگ اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح در حقیقت استمرار طرح نظارتی نوروز برای تهیه و تأمین کالاهای اساسی است، اظهار کرد: در این طرح کلیه کالاهای اساسی مایحتاج روزانه شهروندان مانند گوشت، تخم مرغ، برنج ، روغن، شکر و نظایر آن بیش از نیاز کشور تدارک و در انبار و سردخانه‌های استان‌ها ذخیره سازی شده است.

به گفته رئیس سازمان حمایت، ۵۰ هزار تن برنج هندی با قیمت کیلویی حداکثر ۸۰۰۰ تومان، به همین میزان شکر با قیمت کیلویی حداکثر ۵۹۰۰ تومان، ۲۵ هزار تن مرغ منجمد با قیمت کیلویی حداکثر ۱۲ هزار تومان، بیش از ۱۵ هزار تن گوشت قرمز منجمد با قیمت مصوب کیلویی حداکثر ۴۲ هزار تومان، ۵۰ هزار تن روغن خام برای تولید انواع روغن نباتی در سقف قیمت مصوب و ۱۰۰ هزار تن انواع خرمای مضافتی و کبکاب که با توجه به نوع، کیفیت، وزن بسته بندی و سایرمشخصه های آن توسط کارگروه تنظیم بازار استان قیمت گذاری می‌شود، برای ماه رمضان عرضه خواهد شد.

اعلام قیمت حلیم، آش، زولبیا و بامیه در هر استان تا چند روز دیگر

این مقام مسئول همچنین درباره وضعیت عرضه برخی مواد غذایی و مصرفی مانند حلیم، آش زولبیا و بامیه در ماه رمضان گفت: در شرایط فعلی کشور و درگیری جامعه با ویروس کرونا محدویت‌هایی در فعالیت برخی از واحدهای صنفی وجود دارد که طبیعتاً به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری پیش‌بینی شده است. موضوع عرضه انواع مختلف مواد غذایی نیز متناسب با این محدودیت‌ها و در چهارچوب‌های مشخص شده در پروتکل های ابلاغی ستاد مبارزه با کرونا خواهد بود.

وی افزود: حداکثر قیمت این اقلام توسط کمیسیون نظارت هر استان تعیین شده و تا چند روز آینده در سامانه قیمت بارگذاری خواهد شد.

تابش همچنین با اشاره به شرایط فعلی حاکم بر جامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا، تاکید کرد که کنترل و نظارت جدی بر شبکه توزیع و قیمت عرضه اقلام بهداشتی اعم از ژل و محلول‌های ضد عفونی‌کننده، ماسک و غیره اعمال می شود و برخورد با تخلفات در دستور کار کلیه عوامل بازرسی قرار دارد. همچنین نظارت بر فعالیت‌های جاری بنگاه‌های اقتصادی در زمینه سایر کالاها و خدمات و سایر اقلام مورد نیاز مردم در جامعه همانند ایام دیگر سال انجام می‌شود.

ثبت روزانه آمار تولید اقلام بهداشتی

رئیس سازمان حمایت با اشاره به استقرار بازرسان در بیش از ۱۰۰ واحد تولید محصولات بهداشتی و مصرفی، اظهار کرد: ارسال روزانه آمار میزان تولید واحدها از سوی بازرسان کمک می کند سازمان بتواند توزیع و شرایط پخش این کالاها را رصد کرده و کمبودهای احتمالی را به ستادهای مربوطه منعکس کند.

وی وضعیت تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با بیماری کرونا اعم از ژل ضد عفونی کننده، الکل، ماسک، دستکش و … مناسب توصیف کرد و گفت: سامانه تلفنی ۱۲۴، سامانه اینترنتی ۱۲۴ در اپلیکیشن آپ و واحدهای نظارت و بازرسی اصناف راه‌هایی است که شهروندان می‌توانند برای انعکاس شکایت یا گزارش هرگونه مشکل در زمینه قیمت یا وضعیت کالا از آن‌ها استفاده کنند.

موجودی کدام کالاها باید در سامانه انبار ثبت شوند؟

به گفته رئیس سازمان حمایت اقلام مشمول اعلام موجودی انبار شامل مواد غذایی یعنی،روغن نباتی جامد، روغن نباتی خام، روغن نباتی مایع، شکر خام، شکر سفید، کره پاستوریزه و کره فله، محصولات کشاورزی شامل برنج، جو، چای، ذرت، کنجاله سویا، لوبیا، لپه، عدس، نخود و خرما، مواد پروتئینی از قبیل تخم مرغ، گوشت قرمز منجمد، گوشت مرغ منجمد، محصولات شوینده و بهداشتی شامل پودر شوینده دستی، پودر شوینده ماشینی، محصولات غیرفلزی از قببیل لاستیک اتوبوس، لاستیک باری، لاستیک سواری، کاغذ چاپ و تحریر و کاغذ روزنامه و در نهایت محصولات فلزی که شامل تیرآهن سبک، تیرآهن سنگین، فولاد خام، میلگرد آجدار، میلگرد ساده و ورق فولادی است.

تابش در پایان درباره چگونگی نظارت بر بازگشایی اصناف هم گفت: نظارت بر بازگشایی اصناف با همکاری بین اتاق اصناف و وزارت بهداشت در قابل پروتکل‌های ابلاغی انجام می‌شود، اما بازرسان ما مکلف هستند بحث QR  یا شناسه صادره وزارت بهداشت و درمان را مدنظر داشته باشند و در صورتی که ملاحظات بهداشتی از سوی واحدی رعایت نشود، اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …