لحظه شماری لوک اویل برای افزایش تولید نفت عراق

شرکت لوک اویل روسیه با وجود افت شدید قیمتهای نفت و توافق محدودیت عرضه اوپک پلاس که این شرکت را وادار به کاهش تولید در عراق کرده، به دنبال توسعه پروژه های میدان نفتی جدید در این کشور است.

به گزارش ایسنا، ایگور زوبارف، مدیرکل کسب و کار خاورمیانه لوک اویل اظهار کرد: این شرکت که دومین تولیدکننده بزرگ نفت روسیه است، سال گذشته در پروژه قرنه غربی ۲ در جنوب عراق ۴۰۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرد و قصد داشت تولیدش را در سال ۲۰۲۰ افزایش دهد. اما لوک اویل تولیدش را به ۲۸۰ هزار بشکه در روز محدود کرد تا به عراق برای عمل به سهمیه کاهش تولیدش تحت توافق اوپک پلاس کمک کند.

زوبارف در ایمیلی به بلومبرگ اعلام کرد اگرچه لوک اویل فعلا سطح تولیدش را تغییر نداده است اما زودی پیشنهادهایی به مقامات عراقی برای توسعه مناطق جداگانه ای در جنوب این کشور که به بلوک ۱۰ معروف هستند، ارائه خواهد کرد.

قیمت نفت امسال تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا و افت تقاضا برای سوخت ۳۶ درصد کاهش پیدا کرده و لوک اویل مانند سایر تولیدکنندگان ناچار شده است طرحهای فوری برای افزایش تولید را به تعویق بیاندازد. عراق که دومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک است، در پی توافق آوریل میان اوپک و متحدانش برای اجرای دور جدیدی از محدودیت عرضه، به شرکتهای بین المللی که در میادین نفتی این کشور فعالیت دارند دستور داده است نفت کمتری تولید کنند.

زوبارف گفت: وضعیت فعلی، ما و شرکایمان را ناچار کرد در طرحهایمان بازبینی کرده و ببینیم چطور با نیازهای زمان همخوانی پیدا می کنند. با این حال عراق همچنان یکی از مناطق در اولویت لوک اویل است. این شرکت ۷۵ درصد در قرنه غربی ۲ سهم دارد و سرگرم کار روی پروژه هایی برای بررسی بخشهای دیگر این میدان و همچنین بلوک ۱۰ است.

احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق روز سه شنبه در یک کنفرانس آنلاین گفت: محدودیتهای مالی عراق چالش ساز بوده است. قیمتهای پایینتر نفت، بودجه دولتی را در تنگنا قرار داده و برخی از پروژه های نفتی به دلیل کمبود نقدینگی عراق آهسته شده اند.

زوبارف گفت: هنگامی که عراق بار دیگر آماده افزایش تولید نفت باشد، به خطوط لوله و تاسیسات ارتقا یافته برای صادرات نفت نیاز خواهد داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تولید فعلی عراق تحت توافق اوپک پلاس، در حدود ۳.۶ میلیون بشکه در روز محدود شده است. این شرکت افزایش ظرفیت تولید به پنج میلیون بشکه در روز و ظرفیت صادرات به میزان مشابه را هدف گذاری کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …