لغو ۷۵ درصد از پروازهای بزرگترین ایرلاین آمریکا

شرکت هواپیمایی آمریکن ایرلاین تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا و افت شدید تقاضای سفرهای هوایی، اعلام کرده که قصد دارد ۷۵ درصد از پروازهای بین‌المللی خود را کاهش دهد.

به گزارش ایسنا، هم‌زمان با همه‌گیر شدن ویروس خطرناک کرونا در جهان ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که با وضع قانون جدیدی از ورود مسافران و اتباع خارجی که سابقه سفر به کشورهای اروپایی و مناطق درگیر کرونا را داشته‌اند، به مدت ۳۰ روز قصد دارد از انتقال و انتشار بیشتری نوروز به داخل مرزهای این کشور ممانعت کند.

قبل از اعمال این ممنوعیت جدید، پیش‌تر نیز شیوع گسترده ویروس کرونا بسیاری از پروازهای خطوط هوایی فعال در سراسر جهان را لغو و غیرفعال کرده و هواپیماهای بی شماری را در فرودگاه های مختلف جهان زمین گیر کرده بود.

حالا به نظر می رسد قانون جدید وضع شده از سوی دولت آمریکا فشار مضاعفی را بر ایرلاین‌های آمریکایی وارد کرده و آنها را بیش از پیش متضرر خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت هواپیمایی آمریکن ایرلاینز به تازگی اعلام کرده که قصد دارد ۷۵ درصد از پرواز های بین المللی خود را تا تاریخ ششم ماه مه سال جاری میلادی کاهش دهد که این بدان معناست که تقریباً تمامی ناوگان هوایی و هواپیماهای پهن پیکر آن زمین گیر خواهند شد.

آمریکن ایرلاین (American Airlines) مستقر در تگزاس ایالات متحده آمریکا، بدون شک بزرگترین شرکت هواپیمایی جهان از لحاظ ناوگان هوایی، درآمدزایی و حجم مسافران جابجاشده به شمار می رود.  

همزمان با شروع گسترده و شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان بسیاری از ایرلاین ها به منظور جلوگیری از انتشار بیشترین ویروس و همچنین حفظ سلامت و بهداشت جامعه، پروازهای خود به مناطق گسترده‌ای از جهان که هم اکنون با کرونا به شدت درگیرند، را تا اطلاع ثانوی لغو کرده و به حالت تعلیق درآورده اند.

همین لغو پروازها موجب شده که شرکت‌های هواپیمایی ضرر و زیان های مالی گسترده‌ای را متحمل شوند و بسیاری از خطوط هوایی پرتردد و درآمدزایی آنها به حالت غیرفعال تغییر حالت دهد. بسیاری از هواپیماها نیز هم اکنون در فرودگاه های بزرگ و پر تردد جهان زمین گیر شده اند.

هفته گذشته نیز گزارشی از سوی سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا در خصوص تاثیرات منفی و شدید شیوع این ویروس بر درآمدزایی ایرلاین های فعال در سراسر جهان منتشر شده بود که در آن درباره ضرر و زیان ۲۹ میلیارد دلاری شرکت های هواپیمایی مختلف در سال ۲۰۲۰ میلادی هشدار می داد.

یاتا همچنین برآورد کرده بود که کاهش تردد، تعلیق و لغو پروازها موجب خواهد شد که حجم ترافیک هوایی جهان در سال جاری میلادی با یک کاهش ۴.۷ درصدی روبرو شود که این بیشترین میزان از بحران های مالی در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ میلادی به شمار می رود.

این در حالی است که هنوز تبعات منفی این کاهش حجم ترافیک هوایی در جهان بر روی میزان سوددهی و درآمدزایی ایرلاین ها هنوز معلوم و مشخص نشده است.

کارشناسان سازمان هوانوردی بین المللی غیرنظامی ایکائو (ICAO) نیز در هفته گذشته با انتشار گزارشی مفصل در خصوص ضرر و زیان های مالی گسترده شرکت های هواپیمایی در سراسر جهان تحت تاثیر شروع ویروس کرونا به شدت ابراز نگرانی کرده بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …