مدیران مناطق آزاد پیگیر حل مشکل ترخیص کالاهای بازرگانان باشند

ایسنا/هرمزگان ناظر گمرکات استان هرمزگان در خصوص خودروهای دپو شده در گمرکات استان هرمزگان گفت: تغیر جدیدی در زمینه صدور مجوز واردات خودرو ایجاد نشده است ولی گمرکات تمام تلاش خود را به کار بردند تا با وسعت دید و انجام پیگیری های لازم، زمینه ترخیص اکثر خودروهای دپو شده و کالاهای رسوب کرده در گمرکات را فراهم کنند.

مراسم تودیع و معارفه مدیر کل جدید گمرک کیش، بیست و یکم مرداد با حضور ابوالفضل اکبرپور ناظر گمرکات استان هرمزگان، علی مقدس زاده معاون سرمایه گذاری و اقتصادی منطقه آزاد کیش، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از مسئولان گمرک استان هرمزگان در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد. در این مراسم از خدمات ده ساله مهدی اقبالی مقدم در جزیره کیش تقدیر و تشکر به عمل آمد و عبدالله کریمی به عنوان مدیر کل جدید گمرک کیش معرفی گردید.

ناظر گمرکات استان هرمزگان در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش های مهدی اقبالی مقدم در طی بیش از یک دهه فعالیت در گمرک جزیره کیش گفت: جزیره کیش از گمرکات تاثیر گذار کشور درمیان جزایر و مناطق آزاد است و به نوعی ویترین گمرک جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

ابوالفضل اکبرپور با بیان اینکه مرزنشینان و ساکنین جزایر مانند بسیجیان عمل می کنند، ادامه داد:  وقتی از مرزنشینان سخن می‌گوییم در واقع از بسیجیانی حرف می‌زنیم که امنیت را تضمین می‌کنند. چرا که افرادی که در مرزها و جزایر زندگی می‌کنند با تمام کمبودها و نقصان‌هایی که در پیش رو دارند سازگار هستند و در راه اعتلای میهن و نظام جمهوری اسلامی ایران سعی و تلاش می‌کنند.

وی افزود: وقتی تجار و تولیدکنندگان به خاطر مسایل و مشکلات ناشی از تحریم، با شیوه‌ها و طرق مختلفی مبادرت به واردات مواد اولیه از خارج از کشور می‌کنند تا چرخ تولید از حرکت باز نایستد به معنای واقعی در جهاد هستند.

اکبرپور از گمرکات استان هرمزگان به عنوان دروازه اقتصادی کشور یاد کرد و عنوان کرد: در ۴ ماهه اول امسال ۱۲ میلیون تن صادرات از طریق گمرکات استان هرمزگان انجام شده است ، وی میزان واردات طی این مدت را ۳ میلیون تن اعلام کرد.

مهدی اقبالی مقدم، مدیر کل سابق گمرک کیش در این مراسم از اتصال گمرک کیش به سامانه جامع امور گمرکی و همچنین ارتقا گمرک کیش  به اداره کل به عنوان دو حرکت خوب جهت ارتقا خدمات دهی گمرک کیش یاد کرد و افزود: طی این سال ها تعامل بسیار خوبی بین سازمان منطقه آزاد کیش و اداره کل گمرک کیش برقرار بوده است.

عبدالله کریمی، مدیرکل جدید گمرک کیش نیز در سخنانی اظهار امیدواری کرد با تعامل مناسب بین گمرک و سازمان منطقه آزاد کیش، شاهد عملکرد مناسب و کمک به فعالان اقتصادی جزیره باشیم.

همچنین در حاشیه این مراسم اکبرپور، ناظر گمرکات هرمزگان در گفت و گو با ایسنا، در خصوص خودروهای دپو شده در گمرکات استان هرمزگان گفت: تغیر جدیدی در زمینه صدور مجوز واردات خودرو ایجاد نشده است ولی گمرکات تمام تلاش خود را به کار بردند تا با وسعت دید و انجام پیگیری های لازم، زمینه ترخیص اکثر خودروهای دپو شده و کالاهای رسوب کرده در گمرکات را فراهم کنند.

وی در خصوص مشکلات بازرگانان قشمی در خصوص عدم مجوز ترخیص کالاهای گروه چهار، تصریح کرد: طبق مصوبات فعلی، واردات این نوع کالاها ممنوع است و مدیران مناطق آزاد باید در سطوح بالا پیگیر رفع این مشکل برای مناطق آزاد باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …