مردم به جای خرج سفر الماس می‌خرند

تجارت جهانی الماس که سالها دچار رکود بود و با شیوع ویروس کرونا فلج شده بود اکنون دوباره رونق گرفته است.

به گزارش ایسنا، کارخانه ها در شهر سورات هند که اتاق موتور صنعت الماس شناخته می شود، برای افزایش تولید به دنبال تراشکاران و صیقل کاران ماهر هستند و پیشنهاد افزایش ۵۰ درصدی دستمزد با غذا و محل اقامت رایگان می دهند. شرکت معدنی دوبیرز حتی با وجود بالا بردن قیمتها، در آستانه بزرگترین فروش الماس خام در سه سال گذشته است و شرکت الروسا اعلام کرده که انتظار دارد روند احیا برای مدتی ادامه پیدا کند.

این رونق تحت تاثیر فروش خوب جواهرات در تعطیلات به خصوص در بازارهای آمریکا و چین روی داده است. الماسها سالها با رقابت رو به رشد از سوی سفر به عنوان شکلی از هزینه لاکچری روبرو بودند. اکنون که رفتن به تعطیلات به دلیل قرنطینه و محدودیتهای دیگر متوقف شده است، مردم درآمد قابل هزینه خود را برای خرید آنلاین صرف می کنند.

به گفته اونجی آگوریف، مدیر فروش شرکت الروسا، مردم نه تنها یاد گرفته اند دورکاری کنند بلکه خریدهایشان از جمله خرید الماس را به صورت آنلاین انجام می دهند. پولی که پیش از این صرف سفر رفتن یا شام در رستورانهای گران قیمت می شد بخشی از آن صرف خرید الماسها می شود. فروش آنلاین الماس سال گذشته دو برابر شد و به حدود ۲۰ درصد از کل فروش رسید.

افزایش فروش الماس تقاضا برای الماسهای صیقل یافته را تقویت کرده است در حالی که موجودی الماسی که توسط کارخانه ها و بازرگانان نگهداری می شود در پی قرنطینه های کووید ۱۹ به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

اما برای صنعتی که با رونقها و فروپاشیهای تماشایی آشناست، مشخص نیست بهبود فروش تا چه زمانی ادامه خواهد داشت یا شاید تنها یک بهبود موقتی است. برخی از فعالان صنعت الماس نگرانند که بازار بیش از حد سریع داغ شده و ممکن است تا پایان سال نزول پیدا کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تقاضای سالانه برای جواهرات الماس در مدت پنج سال گذشته حدود ۸۰ میلیارد دلار بوده و واسطه های این صنعت به سختی برای سودآوری تلاش کرده اند. اگر واکسیناسیون کووید ۱۹ به صورت گسترده انجام شود و خریدهای لاکچری دیگر دوباره رونق پیدا کنند، این ریسک وجود دارد که این صنعت دوباره با چالشهای قدیمی خود روبرو شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …