مسئولان زمینه‌ای برای گسترش پارک علم و فناوری ایجاد کنند

مسئولان زمینه‌ای برای گسترش پارک علم و فناوری ایجاد کنند

ایسنا/کردستان نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه پارک علم و فناوری کردستان ظرفیت خوبی در حوزه خود دارد اعلام کرد که با توجه به کمبود فضا، مسئولان باید زمینه‌ای برای گسترش پارگ علم و فناوری ایجاد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی بعد از ظهر امروز چهارشنبه (۱۰ دی ماه) در جریان بازدید از پارک علم و فناوری کردستان اظهار کرد که اگر کاری از دست ما بر بیاید حتما دریغ نخواهیم کرد.
وی افزود که یکی از کارهای بسیار شایسته در جوار دانشگاه‌ها ایجاد پارک‌های علم و فناوری است.
نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد که خوشبختانه در پارک علم و فناوری کردستان شور و هیجان مثال زدنی دیده می‌شود و زمینه‌های شایسته‌ای برای کار کردن دارند.
وی ادامه داد که متاسفانه پارک علم و فناوری کردستان با مشکل کمبود فضا مواجه است و امیدواریم با توجه به استعدادهای موجود مسئولان فضای کافی دراختیار این عزیزان قرار دهند.
پورذهبی خاطرنشان کرد که امروز افراد مبتکر، کوشا و خلاق دیار کردستان را در پارک علم و فناوری مشاهده کردیم که جای شادمانی بود.
وی با بیان اینکه کردستان در بحث علم و فناوری ظرفیت خوبی دارد در پایان یادآورشد: مدیریت پارک علم و فناوری با دعوت از مدیران مدارس و اساتید دانشگاه سعی در معرفی ظرفیت‌های بلقوه پارک علم و فناوری در شکوفایی استعداد جوانان داشته باشد.
خالد سعیدی، رئیس پارک علم و فناوری کردستان با بیان اینکه کردستان از نظر نیروی انسانی بسیار سرشار است اظهار کرد که پارک علم و فناوری در سال گذشته برای ۶۸۷ نفر در بخش خصوصی شغل ایجاد کرده است.
وی افزود که بودجه ما حدود دو هزار درصد افزایش داشته که این نشان دهنده تلاش مجموعه پارک علم و فناوری است.
رئیس پارک علم و فناوری کردستان تصریح کرد که در سال گذشته دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد داشتیم که ۹ ماهه سالجاری به حدود دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است.
وی عنوان کرد که ۱۱۰ هسته و شرکت در پارک فعال هستند که شامل ۲۴ شرکت دانش بنیان بوده و از این تعداد ۱۷ شرکت در پارک علم و فناوری حضور دارند مابقی در خارج پارک مستقر هستند.
سعیدی ادامه داد که دو طرح‌ ملی نیز توسط شرکت‌های موجود در پارک علم و فناوری کردستان انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد که حمایت‌های مالی به غیر از اعتبارات داخلی از منابع معاونت علمی، صندوق پژوهش و فناوری و … بوده که در مجموع ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به هسته‌ها و شرکت‌های دانش بنیان کمک شده است.
رئیس پارک علم و فناوری کردستان با بیان اینکه در جوامع بین‌المللی نیز حضور داریم و از نظر ای تی مورد قبول هستیم گفت: درحال آماده سازی پلتفرم مجازی برای استارت آپ ها هستیم تا در دوران کرونا نیز بتوانند فعالیت داشته باشند.
وی اظهار کرد که قوانین حاکم بر پارک علم و فناوری همانند قوانین منطقه آزاد است و در این راستا شهرک بهاران به عنوان پهنه فناوری قرارداده شده‌ است تا شرکت‌ها و هسته های فناور بتوانند در این منطقه فعالیت داشته باشند.
سعیدی در پایان با بیان اینکه بسیاری از مدیران ارشد استانی همراه ما بوده‌اند اما تعدادی نیز در پیشبرد اهداف ما را یاری نکردند یادآور شد:
رسیدن به ۳۰۰ شرکت دانش بنیان یکی از اهداف ما در چشم‌انداز ۱۴۰۰ بوده ولی متاسفانه مشکل اصلی ما یعنی کمبود فضا همچنان پابرجاست.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …