مشارکت بازاری‌ها در ساخت عتبات عالیات

ستاد بازسازی عتبات عالیات از مشارکت اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی در توسعه و ساخت عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، کمیته اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی ستاد بازسازی عتبات به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. مقرر است طی یک ماه آینده در استان‌ها و اتحادیه‌های صنفی، پاساژها و مجتع‌های تجاری و به عبارتی در سه میلیون واحد صنفی در کشور، این کمیته فعالیت خود را آغاز کند.

یوسف افضلی، معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات در نخستین نشست این کمیته که با حضور غلامرضا حسن‌پور ـ رییس سازمان بسیج اصناف ـ تشکیل شد، از بازاریان و اصناف دعوت کرد “با توجه به محدودیت‌های کرونا و شرایط خاص محرم و صفر امسال، بخشی از نذورات خود را به فیض توسعه عتبات اختصاص دهند”.

وی گفت: بیش از ۹۰ درصد مصالح و ملزومات طرح‌های بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر از صنایع داخلی خریداری شده و به این ترتیب برکت نذر خیران به چرخه اقتصاد کشور بازگردانده می‌شود.

او به شرایط خاص محرم و صفر امسال و محدودیت هیأت‌های مذهبی در برگزاری آئین‌های عزاداری اشاره کرد و  افزود: از همه فعالان اقتصادی، بازاریان و اصناف دعوت می‌کنیم با توجه به محدودیت‌های بهداشتی که در زمینه طبخ و توزیع غذای تبرکی وجود دارد، بخشی از نذورات امسال خود را به فیض توسعه حرم‌های مطهر اختصاص دهند.

افضلی با بیان اینکه ایجاد امکانات رفاهی در حرم‌های مطهر و توسعه فضاهای زیارتی در عتبات، یکی از مصادیق صدقه جاریه است، گفت: پیش‌بینی می‌شود با رفع بلای کرونا، شمار زائران عتبات بویژه زائران ایرانی در سال‌های بعد افزایش چشمگیری داشته باشد که لازم است فضای زیارتی و خدماتی مناسب برای سال‌های آتی ایجاد شود.

او ادامه داد: هم‌اکنون فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) مزین به نام صحن حضرت زینب (س) با ۱۴۰ هزار متر مربع زیربنا در کربلا در حال اجراست که فرصت معنوی خوبی برای نشان‌ دادن ارادت به آستان ائمه اطهار به‌ویژه سید و سالار شهیدان است.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات با اشاره به موقعیت جغرافیایی اجرای این پروژه که در محدوده خیمه‌گاه حسینی، تل زینبیه و محل اصلی نبرد روز عاشورا است، گفت: عوامل اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات با پشتوانه کمک‌های داوطلبانه مردمی و با رعایت شدیدترین تدابیر بهداشتی و پروتکل‌های ضد کرونا، به نمایندگی از تمامی دوست‌داران اهل بیت در حال اجرای این طرح بزرگ هستند که با بهره‌برداری از آن حرم مطهر حسینی ۱۴ برابر توسعه می‌یابد.

حسن‌پور، رییس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور نیز گفت: هدف اصلی تشکیل «کمیته اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی ستاد بازسازی عتبات عالیات»، انسجام‌بخشی به کمک‌های اصناف و بازیان در بازسازی و توسعه عتبات است، چون اصناف و بازاریان به‌صورت متفرقه کمک‌های خود را انجام می‌دهند، به‌عنوان مثال اصناف تاکنون ۵۰ میلیارد تومان کمک‌هایی را در قالب کمک‌های مومنانه داشته‌اند.

او افزود: کمیته اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی ستاد بازسازی عتبات از امروز به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند که در همین رابطه طی یک ماه آینده در استان‌ها و اتحادیه‌های صنفی، پاساژها و مجتع‌های تجاری و به عبارتی در سه میلیون واحد صنفی در کشور این کمیته فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …