مشاور گردشگری یک ضرورت در صنعت سینمای ایران است

ایسنا/یزد معاون سازمان جهاد دانشگاهی کشور با بیان این که باید نگاه کامل‌تری در خصوص استفاده از ابزار رسانه در توسعه فرهنگ گردشگری در صنعت سینما و تلویزیون شود، گفت: اگر بخواهیم از مفهوم گردشگری در تهیه فیلم و سریال استفاده کنیم، ایجاد نقشی تحت عنوان مشاور گردشگری می‌تواند تاثیر مهمی در ایجاد تولیدات داشته باشد.

«مهدی باصولی» در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این که تصویرسازی از گردشگری صرفاً محدود به ایجاد نماهای زیبا یا نشان دادن بناهای تاریخی یا در نهایت حضور چند گردشگر نمی‌شود، گفت: اگر نگاه کامل‌تری به این موضوع در زمان تولید محتوا بیندازیم، می‌توانیم از ابزار رسانه در توسعه‌ فرهنگ گردشگری بهره‌ بیشتری ببریم.

وی با بیان این که رسانه‌ی تلویزیون و در مجموع صنعت سینما به واسطه بصری بودن ارتباط بهتری را می‌تواند با مخاطب برقرار کند، گفت: با توجه به شیوع کرونا و تاثیر آن بر صنعت گردشگری، گسترش فرهنگ گردشگری از این طریق می‌تواند کمک شایانی در بهبود و تقویت آثار مثبت و کاهش آثار منفی گردشگری داشته باشد.

به گفته این فعال گردشگری، در سال‌های قبل و با گسترش فیلم‌هایی که در آن مباحث نظامی مطرح بود، به مرور مفهوم مشاور نظامی و انتظامی در تهیه‌ فیلم و سریال شکل گرفت و با عمیق‌تر شدن نگاه مخاطب، به تدریج مشاوران دیگری مانند مشاور حقوقی نیز برای بهتر شدن محتواهای سینمایی و تلویزیونی در کنار کادر تولید قرار گرفتند.

باصولی تصریح کرد: اگر بخواهیم از مفهوم گردشگری در تهیه فیلم و سریال استفاده کنیم، ایجاد نقشی تحت عنوان مشاور گردشگری می‌تواند تاثیر مهمی در ایجاد تولیداتی با منطق روایی و محتوایی بهتر داشته باشد.

به گفته‌ی معاون پارلمانی جهاددانشگاهی کشور، مشاور گردشگری با بهره‌گیری از موضوع‌های مختلفی مانند اقتصاد گردشگری، بازاریابی گردشگری، رفتار گردشگر، انگیزه‌ سفر، سیستم گردشگری، مدیریت مقصد گردشگری و موارد دیگر می‎‌تواند مفاهیم جدید و ریشه‎‌داری را در تولیدات سینمایی وارد کند که صرفاً نمایش محض نباشد و دارای بنیه و عمق مناسب علمی چه در روایت طنز و چه در روایت جدی باشد.

باصولی با بیان این که شهرهای ایران ظرفیت مناسبی را برای تبدیل شدن به مقاصد گردشگری داخلی و بین ‌المللی دارند، گفت: نگاه جدی به توسعه‌ گردشگری در کشور ایجاب می‌کند که توسعه فرهنگ گردشگری بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گیرد.

این استاد دانشگاه مدیریت گردشگری در پایان با بیان این که به‌کارگیری مشاوران گردشگری در زمان تولید محتوای فیلم و سریال، نسخه‌ مطلوب‌تری از مفهوم گردشگری را در تولیدات ارائه می‌کند، اظهار کرد: تحقق این مهم می‌تواند منجر به شکل‌گیری نگاه نوینی به موضوع و توسعه‌ فرهنگ گردشگری باشد، هرچند که این امر مستلزم نگاه جدی‌تر به موضوع گردشگری و نقش آن در توسعه‌ افتصادی اجتماعی کشور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …