مطالعه و طراحی ۱۲ تصفیه‌خانه فاضلاب در تهران

وزیر نیرو با اشاره به مطالعه و طراحی ۱۲ تصفیه‌خانه فاضلاب در استان تهران از بهره‌برداری تصفیه‌خانه بزرگ غرب و تکمیل تصفیه‌خانه جنوب این استان در سال جاری خبر داد.

به‌ گزارش ایسنا، رضا اردکانیان روز پنجشنبه در آیین بهره برداری همزمان ۴ پروژه صنعت آب و برق در استان تهران که به صورت ویدئوکنفرانسی و با حضور رئیس‌جمهوری صورت گرفت، افزود: کار جدی فاضلاب تهران در ۱۰ سال اخیر آغاز شده که از ۶۸۰۰  کیلومتر موجود، ۴۰۰۰ کیلومتر از نیمه دوم سال ۹۲ به بعد احداث شده و مابقی تا ۵ سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: تمرکز ما روی تصفیه‌خانه‌ها گذاشته شده و باید هرچه زودتر تصفیه‌خانه‌های لازم را افتتاح کنیم.

اردکانیان افزود: تصفیه خانه بزرگ غرب تهران با جمعیت زیر پوشش ۲ میلیون نفر و فازهای ۷ و ۸ تصفیه‌خانه جنوب تهران با جمعیت زیر پوشش ۱.۲ میلیون نفر شروع شده و امسال اعلام می‌کنیم که هیچ فاضلابی وارد جریان آب‌های سطحی و رودخانه نمی‌شود.

وزیر نیرو همچنین در پاسخ به سوال رئیس‌جمهوری در خصوص شبکه‌های تکمیل نشده، خاطرنشان کرد: علت اصلی که مردم مشاهده می‌کنند شبکه احداث شده اما مورد بهره برداری قرار نگرفته، آماده نشدن مجموعه تصفیه‌خانه‌هاست.

وی اضافه کرد: ۱۲ تصفیه‌خانه برای تهران مطالعه و طراحی شده اما با بهره برداری دو مورد تصفیه‌خانه غرب و اتمام فازهای آخر تصفیه‌خانه جنوب در سال جاری، امکان تصفیه ۷۰ درصد فاضلاب تهران میسر خواهد شد.

او گفت: با شتاب بخشی به کار و تنوع منابع مالی امید است بتوانیم هر چه زودتر خبر خوب جمع‌آوری کامل فاضلاب تهران و تصفیه آن برای استفاده در فضای سبز تهران را اعلام کنیم که هم اینک بیش از ۲۰۰ میلیون متر مکعب در این زمینه مصرف می‌شود.

وی افزود: درصدد هستیم برای سربلندی کشور در جهت فراهم ساختن زیرساخت های تولید که آب و برق در آن نقش مهمی دارند و همچنین تامین رفاه، آسایش و امنیت خاطر مردم در ارائه آب و برق مطمئن و پایدار تلاش کرده و البته سیستم‌های جمع آوری و تصفیه فاضلاب را با رعایت همه ملاحظات بهداشتی که ستاد ملی مقابله با کرونا آن ها را اعلام می‌کند تکمیل و افتتاح کنیم.

وزیر نیرو اضافه کرد: همچنین عملیات اجرایی طرح‌هایی هم آغاز شود که در سال‌های بعد به اجرا برسد.

اردکانیان گفت: پویش امسال هم بر همان قطار پویش #هرهفته_الف_ب_ایران سوار می‌شود و از امروز و هر هفته در یکی از استان‌ها توقف خواهد داشت.

طبق اعلام وزارت نیرو وی اظهار کرد: آنچه پویش امسال را با سال گذشته متفاوت می‌کند این است که در سال جاری تابلویی را با عنوان ساخت‌ و سازها و ساز و کارها اعلام کردیم؛ هم می‌خواهیم طرح‌های عمرانی را تکمیل و افتتاح کنیم و هم ساز و کارهای مربوطه را در خصوص رویه‌ها و فرآیندها به سمتی ببریم که کار تولید تسهیل شود.

اردکانیان گفت: کوچک سازی سازمان دولت، پیک سایی در تابستان برای خاموشی صفر و افزایش تولید انرژی برای صادرات؛ هدف‌های ساز و کاری امسال ما است که در مجموع ۲۵۰ پروژه بزرگ شامل ساخت و سازها و ساز و کارها را با سرمایه‌گذاری حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان تا پایان سال با کمک همه سازمان‌های دست اندرکار در سازمان دولت و ظرفیت‌های فعال در بخش خصوصی به ثمر برسانیم و امروز این کار را از استان تهران آغاز می‌کنیم.

وی افزود: در این استان ۴ پروژه بررگ ما با سرمایه گذاری حدود دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند که یکی از آنها واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی نیروگاه حرارتی پرند و نیز سه تصفیه‌خانه فاضلاب در اسلامشهر، ملارد و صفادشت است.

وزیر نیرو با بیان این که قصد داریم از تمام لحظه‌های فرصت خدمتگزاری به مردم استفاده کنیم، از بهره برداری ۲۵۰ پروژه بزرگ صنعت آب و برق در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال جاری خبر داد.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …