معرفی «سایبر پارک‌ها» در یک کتاب

ایسنا/قزوین مدیر اجرایی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین گفت: کتاب «سایبر پارک‌ها» که توسط انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین منتشرشده؛ به معرفی سایبرپارک‌ها یعنی جاهایی که طبیعت، اجتماع و فناوری‌های سایبری با یکدیگر ادغام‌شده تا تجارب درهم‌آمیخته (هیبریدی) را بیافرینند و کیفیت زندگی شهری را بهبود بخشند، پرداخته است.

علی دل‌زنده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به موضوع کتاب «سایبر پارک‌ها، رابطی میان مردم، مکان‌ها و فناوری رویکردها و دیدگاه‌های نوین»، تصریح کرد: در این کتاب فناوری‌های سایبری موردبررسی قرارگرفته است، فناوری‌های سایبری، در حال تغییر دنیای اطراف ما، هم ازلحاظ اجتماعی و هم ازلحاظ درون‌مایه‌ای و درنتیجه چگونگی تجربه مردم از زندگی شهری، درک کردن و قدردانی از منظر شهری و طبیعی در کنار وابستگی مردم به یکدیگر و محیط اطراف خود هستند.

وی افزود: نفوذ فناوری اطلاعات و ارتباطات به درون منظرهای شهری باعث افزایش شناسایی انواع فضای باز و اضافه کردن ایده سایبر پارک به این فضاها است؛ یعنی جاهایی که طبیعت، اجتماع و فناوری‌های سایبری با یکدیگر ادغام‌شده تا تجارب درهم‌آمیخته (هیبریدی) را بیافرینند و کیفیت زندگی شهری را بهبود بخشند.

مدیر اجرایی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین اظهار کرد: سایبر پارک به‌واسطه روش‌های مختلف اجرا و استفاده از فناوری‌های دیجیتالی، درون نوع جدیدی از پاسخ لحظه‌ای و قابل ارتباط، اشتراک‌گذاری و یکپارچه کردن مکان‌های عمومی رشد می‌کنند، در این صورت بعد فیزیکی فضا تبدیل به شکل نامشخص‌تر ولی فعال‌تری از تعامل می‌شود.

وی افزود: برای درک چنین فضاهای هیبریدی، بیشتر از بخش‌های فضایی، جدید و ساده بافت شهر استفاده می‌شود. این فصل چهارچوبی مفهومی را برای درک بهتر از درهم‌آمیختگی میان نواحی فیزیکی و مجازی در فضاهای عمومی باز پیشنهاد داده و نتایج «پروژه کاست سایبر پارک» را نیز نشان می‌دهد.

دل‌زنده یادآور شد: کتاب «سایبر پارک‌ها» نوشته کارلوس اسمانیوتو کاستا، اینا سوکلی ارجاوک، ترز کنا، میشیل د لانگه، کنستانتیوس لوانیدیس، گابریلا ماکسیمیوک، مارتجن دی وال و ترجمه شده توسط دکتر لیلا کوکبی عضو هیئت علمی دانشگاه هنر، دکتر بهنود برمایه عضو هیئت‌علمی دانشگاه هنر در ۳۷۰ صفحه و قطع وزیری به بهای ۸۵ هزار تومان از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین منتشر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …