منتظر سهمیه بنزین تابستان باشیم؟

در ماه‌های پایانی سال گذشته زمزمه‌های تخصیص بنزین سفر به گوش رسید اما با شیوع ویروس کرونا پرونده این موضوع موقتا بسته شد و دولت وعده تخصیص بنزین بعد از شکست کرونا را داد.

به گزارش ایسنا، بنزین سفر طرحی بود که در نخستین دور سهمیه‌بندی بنزین در دولت محمود احمدی‌نژاد اجرا شد و میزان سهمیه آن را هر بار روسای سازمان وقت میراث فرهنگی و گردشگری به مردم اعلام می‌کردند. این سهمیه متغیر و معمولا حدود ۵۰ لیتر یا کمتر از آن بود؛ چراکه مخالفان سرسختی در دولت وقت و حتی خارج از آن داشت. اما با اجرای دوباره طرح سهمیه‌بندی بنزین صحبتهایی درباره بازگشت طرح سهمیه «بنزین سفر» به میان آمد که ویروس کرونا مانع از اجرای جدی این طرح شد.

شهرام رضایی – مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی – درباره آخرین تصمیمات اتخاذ شده در مورد تخصیص بنزین سفر به ایسنا گفت: سهمیه بنزین عید یا هر سهمیه دیگری باید از سوی هیات وزیران ابلاغ شود. در همان زمان که بحث بنزین سفر به میان آمد، قرار شد که این مساله به تابستان موکول شود.

وی افزود: تعطیلات عید به پایان رسید  و تا این لحظه هیچ اطلاعاتی به ما ابلاغ نشده که البته دیر هم نیست، چون هنوز فصل تابستان و ایام تعطیلات آغاز نشده است اما هر زمانی که این تصمیم به شرکت ملی پخش ابلاغ شود، ما آمادگی اجرای آن را داریم.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: ظرفیت فراورده برای اجرای این طرح وجود دارد و از سوی دیگر نیز سیستم این قابلیت را دارد و کافیست دو یا سه روز قبل از اجرای این طرح، به ما اعلام شود و این آمادگی را داریم که این سهمیه را به تمام کارتهای سوخت شخصی واریز کنیم اما تا این لحظه هیچ اطلاعاتی به ما داده نشده و هیچ ابلاغیه ای وجود ندارد.

رضایی با بیان این‌که از این پس باید از این سهمیه تحت عنوان سهمیه بنزین تابستان یاد شود، اظهار کرد: اولویت کشور در شرایط فعلی این است که همه دست به دست هم دهیم تا انتشار این ویروس کم شود؛ توصیه ما هم این است که مردم در پمپ بنزینها این مساله را جدی بگیرند و اگر خودشان تمایل به سوخت‌گیری دارند، حتما از دستکشهای یک بار مصرف استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …