مهلت پرداخت قسط دوم حج تمدید شد

سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیه‌ای از تمدید مهلت پرداخت بخش دوم هزینه سفر حج تمتع خبر داد.

به گزارش ایسنا، ویروس کرونا سبب لغو حج و برگزاری محدود با حضور زائرانی از داخل عربستان شد. با این حال سازمان حج و زیارت اعلام کرد برای مدیریت هزینه ارزی حج تمتع تا سال آینده، مبلغ ثبت‌نام را کامل از زائران دریافت می‌کند. قرار بود این هزینه در دو قسط پرداخت شود. هزینه سفر حج برای هر نفر در سال ۱۳۹۹، متغیر از ۳۲.۵ میلیون تا حدود ۴۱ میلیون تومان تعیین شده بود که در مرحله نخست ۲۵ میلیون تومان آن از زائران دریافت شد. سازمان حج و زیارت گفته این مبلغ را برای تامین ارز حج نزد بانک مرکزی گذاشته است.

اینک سازمان حج و زیارت با مصوبه دولت برای تثبیت نرخ ارز حج برای سال آینده، مرحله دریافت قسط دوم را آغاز کرده است. این سازمان در اطلاعیه تازه‌ای اعلام کرده است: با توجه به همزمانی مهلت اولیه  پرداخت مرحله دوم هزینه سفر حج تمتع با تعطیلات ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و بنابر درخواست متقاضیان، مهلت واریز وجه مرحله دوم توسط زائرانی که قبلا نسبت به پرداخت مرحله اول هزینه سفر خود اقدام کرده بودند، تا پایان روز چهارشنبه مورخ نوزدهم شهریورماه سال ۹۹ تمدید می‌شود.

روند پرداخت بخش دوم هزینه سفر حج تمتع در سامانه https://reserve.haj.ir انجام می‌شود و متقاضیان می‌توانند به صورت اینترنتی نسبت به واریز وجه مبادرت کنند.

پرداخت بخش دوم هزینه سفر حج تمتع از سوم شهریورماه آغاز شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …