نخستین بانوی خلبان کهگیلویه و بویراحمد از سوی فرودگاه یاسوج تجلیل شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه ۲۱ بهمن ماه طی مراسمی از نخستین بانوی خلبان استان کهگیلویه و بویراحمد در فرودگاه یاسوج تجلیل شد.

“نادیا صداقت” در مراسم تجلیل از اولین بانوی خلبان کهگیلویه و بویراحمدی با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: امروز در محفلی گرد آمده ایم، که اولین بانوی خلبان استان با ۱۱۰ ساعت پرواز در کارنامه دارد و یکی از جوانترین خلبانان کشور است.
وی با بیان اینکه این خلبان فرزند هنرمند و گوینده هم استانی است، تصریح کرد: در هر جامعه ای نشاط و امید از ضرورت های انکار ناپذیر است، در این سال ها زنان با توجه به نگاه ویژه دولت، و نگاه استاندار استان به حوزه زنان، هموار شدن مسیر توسعه مشاعده شده است.
مدیرکل‌ بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امروز توجه به نقش زنان در خانواده موجب رشد و تعالی آنها شده است و آنها در مناصب اداری زمینه ساز رشد و توسعه در محل خدمت خود شده اند.
صداقت با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم افق ۳۰ درصدی برای زنان پیش بینی شد که حدود ۲۵ درصد این نقش برای زنان محقق شده است، تاکید کرد: امروز شاهد حضور زنان در عرصه اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و سیاسی هستیم یکی از این افراد بانوی خلبان هم استانی است که ۱۱۰ ساعت پرواز در کارنامه خود دارد زنان این دیار توانستند افق اسمان را به تسخیر خود درآورده و سبب افتخار برای استان شوند.
“عنایت انصاری فرد”، مدیر فرودگاه یاسوج در این مراسم با بیان اینکه از خانواده این خلبان برای تربیت چنین فرزندی که سبب خدمت به مردم این استان و سایر کشور می شود، تقدیر و تشکر می کنم، بیان کرد: حضور بانوان خلبان در عرصه هوایی نشان از حمایت حضور زنان جامعه است، این حضور نشان از توان و ظرفیت بانوان در عرصه هوایی است.
وی با بیان اینکه امثال اسکندری سبب افتخار برای فرودگاه یاسوج است، تصریح کرد: پدر این خلبان یادگار دفاع مقدس و جانباز است، و خود او الگوی یک زن موفق در استان و کشور است.
مدیر فرودگاه یاسوج اظهار کرد: آمادگی داریم این بانوی خلبان پرواز در آسمان استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد.

در ادامه ” زهرا اسکندری”، بانوی خلبان کهگیلویه و بویراحمدی با بیان اینکه خلبانی یک کار مردانه و سخت بود اما وقتی به هدف و انگیزه ام اندیشیدم سختی ها آسان شد، اظهار کرد: یکی از اهداف من الگو شدن و چراغ راه برای بانوان در عرصه هوایی است.
وی با توضیح اینکه خانواده ام از من حمایت خوبی داشتند، تاکید کرد: پدرم با اینکه وضعیت مالی خوب نداشت اما با انرژی فراوان در همه شرایط از من حمایت کرد.
این بانوی خلبان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: آرزو دارم به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و این خطه لر نشین خدمت داشته باشم زیرا افتخاری برای من محسوب می شود در استان محرومیت های وجود دارد اما نشانه های رشد و توسعه و اهمیت به قشر بانوان دیده می شود.
به گزارش ایسنا، روز سه شنبه ۲۱ بهمن ماه از نخستین بانوی خلبان استان کهگیلویه و بویراحمد در فرودگاه یاسوج با حضور انصاری فرد مدیر فرودگاه یاسوج، صداقت مدیر کل امور بانوان استانداری و سایر مسئولان برگزار شد.
گفتنی است؛ این بانوی خلبان زهرا اسکندری نخستین خلبان زن استان کهگیلویه و بویراحمد است که اول مهر ماه ۹۷ در رشته خلبانی دانشگاه بوتیاماهان کرمان پذیرفته شد.
وی متولد شهر یاسوج است و تا اکنون بیش از ۱۰۰ پرواز به شهرهای مختلف از جمله رفسنجان، سیرجان، یزد و شیراز انجام داده اما تاکنون به زادگاهش شهر یاسوج پروازی نداشته که امیدوار است شرایط انجام پروازهای فرودگاه یاسوج برایش فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …