نرخهای میلیاردی آپارتمان در پردیس محو شد

قیمت مسکن مهر در پردیس از حدود دو ماه قبل روند نزولی به خود گرفته و بررسی ها نشان می دهد نرخها بین ۱۰ تا ۲۵ درصد کاهش یافته است. در فاز ۸ که پیش از این صحبت از قیمتهای میلیاردی بود حالا آپارتمانهای مهر نهایتا ۸۸۰ میلیون تومان خرید و فروش می شود.

به گزارش ایسنا، از اواسط دی ماه همزمان با کاهش قیمت مسکن در تهران و آغاز روند نزولی نرخ ارز، قیمت آپارتمان در پردیس به یکباره افت کرد. بررسی ها نشان می دهد در فاز ۱۱ کف قیمت مسکن مهر از ۶۵۰ میلیون تومان به حدود ۵۵۰ میلیون تومان رسیده است. واحدهای آماده نیز که قبلا از ۷۵۰ شروع می شد حالا بین ۶۷۰ تا ۶۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می شود.

در فاز ۹ می شود با کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان خانه دار شد. این در حالی است که حدود دو ماه قبل قیمتها بالای ۵۰۰ میلیون تومان بود.

در فاز ۸ یا دره بهشت که به فاز میلیاردی پردیس معروف بود حالا دیگر خبری از نرخهای میلیاردی نیست و سقف قیمت به ۸۸۰ میلیون تومان کاهش یافته است. فاز ۸ به دلیل تراکم پایین تر و متراژهای بزرگتر در مقایسه با فازهای ۱۱، ۹ و ۵ مقداری گرانتر است. پیش از این در فاز ۸ واحدهای ۹۸ متری در مرحله خاکبرداری ۵۰۰ میلیون تومان به فروش می رسید که هم اکنون آپارتمانهای ۹۸ متری و ۱۰۵ متری در مرحله فوندانسیون به ۴۴۰ تا ۴۶۰ میلیون تومان و واحدهای ۱۲۱ متری به حدود ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است. هم اکنون بالاترین قیمت در این فاز مربوط به واحدهای ۱۲۱ متری آماده است که نهایتا ۸۸۰ میلیون تومان قیمت گذاری می شود.

روند ریزشی قیمتها از حدود دوماه قبل در پردیس منجر به انتظارات کاهشی شده و در حال حاضر کمتر خریداری در بازار وجود دارد. تقریبا همه فروشنده اند. در یکی از اپلیکیشنهای فروش ملک ۶ هزار آگهی فروش مسکن در پردیس به ثبت رسیده و هر لحظه به تعدادشان اضافه می شود. واسطه های ملکی می گویند تحولات سیاسی که از نیمه آبان ماه اتفاق افتاد بازار ملک در پردیس را کساد کرده است.

پس از فسخ قرارداد برخی سازندگان بدعهد روند تکمیل واحدهای پردیس سرعت گرفته است. با واگذاری بخش قابل توجهی از واحدهای مسکن مهر پردیس و تکمیل بخشی از زیرساختها زندگی در پردیس تا حدودی نسبت به دو سال قبل مطلوب تر شده و البته هنوز کاستیها کاملا به چشم می آید؛ از کمبود فروشگاه و نانوایی و درمانگاه گرفته تا جولان سگهای ولگرد در سایتهای مسکونی.

حدود ۸۲ هزار واحد مسکن مهر برای پردیس تعریف شده که تا کنون ۶۰ هزار واحد افتتاح شده و مهدی هدایت ـ مدیرعامل عمران پردیس ـ به ایسنا گفت که ۱۰ هزار واحد دیگر در اسفندماه به بهره برداری می رسد. می ماند ۱۲ هزار واحد که به دلیل آنکه عملیات ساخت آنها دیر شروع تحویلشان به سال ۱۴۰۰ موکول شده است.

پروژه مترو تهران ـ پردیس هم به عنوان یکی از جاذبه های آینده سکونت در این شهر در کمیته فرعی کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شده و هم اکنون در مرحله طرح در کمیسیون اصلی اقتصاد دولت است. هدایت اوایل دی ماه در این خصوص گفت: به محض اینکه مصوبه دولت را بگیریم سریعا عملیات اجرایی مترو را آغاز خواهیم کرد.

بنابراین گزارش، در سال ۱۳۹۱ عملیات احداث ۸۱ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس واقع در ۱۷ کیلومتری شرق تهران آغاز شد که به ۸۳ هزار واحد افزایش یافت. طبق آخرین آمار تا کنون  ۶۰ هزار واحد تحویل شده و قرار است در اسفندماه ۱۳۹۹ نیز ۱۰ هزار واحد دیگر تحویل شود. مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفته که سایر واحدها در اوایل سال آینده و قبل از اتمام دولت تکمیل می شود. شهر جدید پردیس دارای ۱۲ فاز است که فاز ۱۲ آن اخیرا کلنگ زنی شده است. فازهای یک تا چهار در شهر اصلی، فاز پنج، چهار کیلومتر، فاز هشت، هشت کیلومتر، فاز ۹ پنج کیلومتر، فاز ۱۱ شش کیلومتر از شهر اصلی فاصله دارند. پارک فناوری پردیس در فاز شش، ناحیه صنعتی خرمدشت در فاز هفت و فاز ۱۰ این شهر در منتهی الیه شمالی فاز چهار قرار گرفته اند. فاز ۱۲ نیز در پنج کیلومتری شمال شرقی پردیس واقع شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …