نشست مجازی «تبارشناسی نقد ادبی ایدئولوژیک در ایران معاصر» برگزار می‌شود

نشست «تبارشناسی نقد ادبی ایدئولوژیک در ایران معاصر» به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، این نشست در ساعت ۱۴ روز چهارشنبه (۲۱خردادماه) با حضور بهرام پروین‌گنابادی، قدرت‌الله طاهری، محمدرضا موحدی و عیسی‌ امن‌خانی با همکاری گروه زبان و ادبیات فارسی شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام این مرکز به نشانی Instagram/bookcityculturalcenter  به‌صورت زنده پیگیری کنند.

بخش بزرگی از نقد ادبی معاصر ما ایدئولوژیک و ایدئولوژی‌زده است و بسیاری از ناقدان بزرگ معاصر خود ایدئولوگ هستند و نقد آن‌ها نیز مبتنی بر باور فکری‌شان. با این حال ایدئولوژیک بودن نقد ادبی معاصر ایران تاکنون مساله‌ محققان و پژوهشگران ما نبوده است. آن‌ها اغلب از کنار این واقعیت به‌راحتی گذشته‌اند یا آن‌طور که باید و شاید در آن غور و تعمق نکرده‌اند.

کتاب «تبارشناسی نقد ادبی ایدئولوژیک در ایران معاصر از انقلاب مشروطه تا انقلاب ۵۷» نوشته‌ عیسی امن‌خانی، درصدد پاسخگویی به چرایی ایدئولوژیک بودن نقد ادبی معاصر است و در پی آن به بررسی ایدئولوژی‌هایی می‌پردازد که معیار منتقدان معاصر در نقد و بررسی مسائل ادبی بوده‌اند. همچنین ارتباط میان دیدگاه‌های منتقدان معاصر با مؤلفه‌های این ایدئولوژی‌ها را تحلیل و بررسی می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …