نظام فنی مرمت در ایران نقد می‌شود

همزمان با گرامیداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، نظام فنی و اجرایی مرمت در ایران تحلیل و بررسی می‌شود.

به گزارش ایسنا، سیدهادی احمدی ـ مدیرکل بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی ـ نظام فنی اجرایی کشور را برای مرمت ناکافی و ناکارآمد توصیف کرد و لزوم استقرار نظام ویژه مرمت و احیا را به صورت مجزا از نظام فنی مهندسی ساختمان، هدف و آرزوی همه فعالان حوزه میراث فرهنگی دانست.

او ادامه داد: استفاده از حداکثر توان فنی و مهندسی کشور، حمایت از ابتکارات، خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها در پدیدآوری طرح‌ها و پروژه‌های مرمت و احیاء، انتخاب فناوری مناسب و زمینه‌سازی برای بومی کردن آن‌ها، و استقرار و نهادینه ساختن نظام فنی مرمت اجتناب‌ناپذیر است. امیدواریم با همفکری تمام ذی‌مدخلان و ذی‌نفعان و برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور فعالان و صاحب‌نظران با هدف جمع‌آوری نظرات و پیشنهادات تا پایان امسال این چهارچوب آماده شود.

احمدی لزوم استفاده از مصالح و فرآورده‌های ساختمانی و کالاهای تأسیسات و تجهیزات مکانیکی و برقی استاندارد در طرح‌های مرمت و احیاء بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی را از جمله مواردی برشمرد که به نظام فنی و اجرایی نیاز دارد.

در نشست بررسی نظام فنی و اجرایی مرمت در ایران که از ساعت ۱۵ تا ۱۷ یکشنبه ۲۹ فروردین‌ماه به صورت وبینار برگزار خواهد شد، سیدهادی احمدی روئینی، محمدسعید ایزدی، اکبر تقی‌زاده اصل، اسکندر مختاری طالقانی، عادل فرهنگی شبستری، میترا آزاد، هادی صفایی‌پور، فرامرز پارسی، نریمان فرحزاد، امیدعلی صادقی، محمد صادقی و نیلوفر رضوی سخنرانی خواهند کرد.

شرکت در این نشست که با همکاری دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود، از طریق لینک https://old.sbu.ac.ir/webinar/pages/default.aspx برای علاقه‌مندان فراهم خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …