نقاشی «بنکسی» ناجی یک موزه شد

مالک یک موزه هنری در آمستردام اعلام کرد، فروش یک تابلو نقاشی از «بنکسی» شغل کارکنان موزه را نجات داده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، «کیم لاکیز پرینز» که به همراه همسرش موزه هنرهای معاصر، مدرن و خیابانی «موکو» را تاسیس کرده است، می‌گوید با فروش یکی از تابلوهای «بنکسی» به ارزش ۱.۵ میلیون پوند توانسته از اخراج شدن کارکنان این موزه در دوران کرونا جلوگیری کند.

مالک این موزه می‌گوید ۲۰ تن از کارکنان این موزه را گردهم آورده بود تا پس از فروش تابلو نقاشی «زهر میمون» اثر «بنکسی» به یک خریدار ناشناس آمریکایی با این اثر هنری خداحافظی کنند.

چند ماه بعد، خریدار ناشناس این اثر هنری پیشنهاد داد تا این تابلو نقاشی را دست کم به مدت یک سال به این موزه امانت دهد.

موزه هنر «موکو» همچون بسیاری از موزه‌های هلند ناچار بود به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور درهایش را از ماه مارس تا تابستان به روی بازدیدکنندگان ببندد. حالا با بازگشایی این موزه شمار روزانه این موزه به ۲۰۰ نفر رسیده است.

مالک این موزه می‌گوید با توجه به شرایط اقتصادی این موزه در دوران کرونا، در ماه جولای شک نداشت که فروختن این تابلو نقاشی «بنکسی» تصمیم درستی است.

در مجموع حدود ۶۰ نفر به طور تمام وقت و پاره وقت در این موزه مشغول به کار هستند.

«پرینز» درباره تجربه‌اش در دوران کرونا بیان کرد: « در ماه آوریل و مه حس کردیم که باید امنیت ایجاد کنیم. حدود چهار سال و نیم از افتتاح این موزه گذشته بود و «موکو» یک موزه جدید محسوب می‌شد. جمع‌آوری گروهی از کارکنان خوب که همچون اعضای خانواده باشند مدت طولانی زمان می‌برد و ما مدت زیادی نبود که به این هدف رسیده بودیم و اخراج کردن یکی از اعضا احساس بسیار ناخوشایندی بود… همچنین می‌شد فشاری که بر روی کارکنان بود را احساس کرد. آن‌ها دوستانی داشتند که در هتل‌ها و سایر موزه‌ها مشغول به کار شده بودند و شغلشان را از دست داده بودند، بنابراین کارکنان موزه ترسیده بودند و ما می‌خواستیم این احساس از بین برود… من هرگز نمی‌خواهم چیزی را بفروشم، من از صمیم قلب می‌خواهم بسازم. اما همسرم هم از تصمیمم شگفت‌زده شده بود چراکه ناگهان به این نتیجه رسیده بودم ایرادی ندارد. نه ایرادی ندارد.

ما به کارکنان موزه اطلاع دادیم و آن‌ها از این تصمیم ما قدردانی کردند. اما آن‌ها درحقیقت از اثر هنری که برایمان سال‌ها خاطره به دنبال داشت قدردانی کردند. همگی ما در مقابل تابلو نقاشی نشستیم و آن را تماشا کردیم.»

تابلو نقاشی «زهر میمون» اثر «بنکسی» که در سال ۲۰۰۴ خلق شده است یکی از رایج‌ترین شخصیت‌های نقاشی «بنکسی» را به تصویر می‌کشد: یک شامپانزه. این شامپانزه با استفاده از اسپری رنگ بر روی منظره‌ای خلق شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …