نگذاریم ایران از نظر فرهنگی تکه‌تکه شود/ کشورهای منطقه در حال مصادره "میراث نوروز" به نام خودند

وزیر علوم بر ضرورت همسویی نهادهای فرهنگی و مجامع تاثیرگذار بین‌المللی در توسعه میراث فرهنگی کشور تاکید کرد و گفت: اعتقاد دارم همواره باید از نظر فرهنگی ایران اسلامی بزرگ را احیاء کنیم و نگذاریم تکه‌تکه شود.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی در اولین نشست شورای اجرایی کمیسیون ملی یونسکو که امروز (دوشنبه) در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، با اشاره به اهمیت تقویت دیپلماسی فرهنگی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی، اظهار کرد: این مهم موجب توسعه میراث غنی ملی در بین جوانان کشور خواهد شد؛ چرا که ظرفیت‌های زیادی در ذیل فعالیت‌های یونسکو وجود دارد که حائز اهمیت است و باید به آنها پرداخته شود و البته برون‌دادهای قابل توجهی هم تاکنون ارائه شده که شایسته قدردانی است.

وی با بیان اینکه باید برای دور کردن جوانان کشور از مناقشات سیاسی و برای سوق دادن آنان به سمت و سوی صلح و ثبات در منطقه، نگاه ویژه‌ای داشته باشیم، بیان کرد: یکی از مراکزی که می‌تواند برای این رسالت مهم، مفید و موثر باشد، کمیسیون ملی یونسکو است که می‌تواند با هماهنگی و هم‌افزایی، بیشترین بهره را از این حیث مشمول حوزه فرهنگی منطقه کند.

وزیر علوم همچنین با اشاره به اهمیت جهانی‌سازی میراث نوروز و با بیان اهمیت این موضوع، تصریح کرد: کشورهای منطقه در حال مصادره کردن “میراث نوروز” به نام خود هستند و نباید اجازه دهیم جوانان کشورمان هویت ملی فرهنگی خود را از دست بدهند. در این راستا باید مراکز فرهنگی ورود پیدا کنند و این مهم را به عنوان یک میراث فرهنگی ملی و با اهمیت پیش ببرند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامی ادامه داد: اعتقاد دارم همواره باید از نظر فرهنگی ایران اسلامی بزرگ را احیاء کنیم و نگذاریم تکه‌تکه شود و این موضوع باید به عنوان یک وظیفه و ماموریت جدی باشد که حتماً برای توسعه منطقه‌ای آینده نیز مهم خواهد بود.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: محوریت جمهوری اسلامی ایران به شکل‌های مختلف در منطقه شناخته شده است، اگر در حوزه توسعه فرهنگ غنی کشورمان غفلت کنیم، ممکن است اقتدار نظام اسلامی در این حوزه دچار مشکل شود.

دکتر غلامی همسویی دستگاه‌های اجرایی فرهنگی و نیز مجامع تاثیرگذار بین‌المللی را در این راستا مهم ارزیابی و اظهار کرد: باید از استهلاک و موازی‌کاری پرهیز شود و با تجمیع توانمندی‌ها از ظرفیت‌های مختلف همچون رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در سطح برون‌مرزی برای معرفی و ارائه فعالیت‌ها بهره برد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …