هر گونه کشت جدید در شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان ممنوع شد

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان از ممنوعیت کشت جدید در شبکه‌های آبیاری دز و کرخه شمالی خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه آبیاری دز، محسن سعادت‌فر گفت: به دلیل کاهش نزولات جوی در سال آبی جاری و به دنبال آن کاهش حجم منابع آبی ذخیره‌شده و بر اساس اعلام سازمان آب و برق خوزستان، عقد قرارداد آب محصولات بهاره و تابستانه اراضی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان انجام نمی‌شود.

وی در عین حال تاکید کرد: آب کشت‌های سبزی که قبلا در زمستان و بهار کشت شده و کشت‌های دائم از جمله باغات و گل‌های غیر فصلی از محل صرفه‌جویی در مصرف، تامین خواهد شد.

سعادت‌فر ضمن تاکید بر عدم تامین آب کشت‌های بدون قرارداد از کشاورزان خواست از کشت محصولات جدید خودداری کنند تا از خسارات بعدی جلوگیری شود.

به گفته وی شرایط خاص کاهش شدید بارندگی و تبعات ناشی از آن، همکاری کشاورزان و مدیریت آب منطقه را بیش از پیش ضروری کرده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری شمال خوزستان خاطرنشان کرد: با وجود سهمیه‌بندی آب تخصیصی به شبکه،کشت‌های فصل قبل به خصوص کشت گندم و چغندرقند با مدیریت صحیح آب، تامین شده و لازم است با مصرف بهینه آب از منابع موجود تا زمان برداشت این محصولات به خوبی بهره‌برداری شود.

شرکت بهره‌برداری شمال خوزستان مدیریت تامین آب اراضی کشاورزی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری دز و کرخه شمالی را بر عهده دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …