هنوز ۵۹ هزار نفر پولی برای مسکن ملی واریز نکرده اند

تا کنون حدود ۱۹۲ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن افتتاح حساب و ۱۳۳ هزار نفر واریز وجه کرده‌اند که بر این اساس بیش از ۵۸ هزار نفر پولی واریز نکرده اند؛ این درحالی است که بارها وزارت راه و شهرسازی هشدار داده اگر متقاضیان، موجودی حدود ۴۰ میلیون تومان را واریز نکنند حذف می‌شوند.

به گزارش ایسنا،  از ۳۰۰ هزار متقاضی طرح اقدام ملی مسکن واقع در مناطق غیر از بافت های فرسوده تاکنون ۱۹۲ هزار و ۳۸۷ نفر افتتاح حساب و از این تعداد ۱۳۳ هزار و ۶۲۸ نفر وجوه اولیه خود را به حساب خود برای اجرای پروژه واریز کرده‌اند. بر این اساس ۵۸ هزار و ۷۵۹ متقاضی موجودی خود را تکمیل نکرده اند.

البته با توجه به همین آمار و ارقام که از طرف بانک مسکن ارائه شده حدود ۵۶ درصد متقاضیان  واریز وجه نداشته‌اند که نشان می دهد تمدید چهار باره مهلت واریز وجه تاثیر چندانی بر تلاش برای تکمیل موجودی از سوی این متقاضیان نداشته است. لذا این نگرانی وجود دارد که پروژه ها دچار وقفه شود.

تاکنون کل مبلغ واریزی از سوی ۱۳۳ هزار متقاضی ۵۶۰۰ میلیارد تومان بوده که به مرور برای اجرای پروژه‌ها هزینه خواهد شد.

آخرین مهلتی که وزارت راه و شهرسازی برای تعیین تکلیف متقاضیان بد حساب مسکن ملی مشخص کرد ۵ دی ماه بود که تا پایان دی ماه تمدید شد.  اما با توجه به اینکه این مهلت تا کنون چهار بار تمدید شده نمی توان به طور قاطع مطمئن بود که این آخرین فرصت است.

در مراحل اول تا سوم ثبت نام از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن حدود ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند که از این تعداد ۱۶۰ هزار نفر در لیست رزرو قرار دارند و طبیعتاً این امکان را دارند که جایگزین بدحساب‌ها شوند.

از طرف دیگر برای مرحله چهارم ثبت نام که بین روزهای ۱۸ تا ۲۵ دی ماه انجام گرفت ۴۱ هزار و ۲۹۶ واحد در نظر گرفته شد که البته ۲۲۳ هزار نفر نام نویسی کردند. تنها در نصیرشهر واقع در استان تهران که در مرحله چهارم تامین زمین صورت گرفته بود ۸۰۰ واحد در نظر گرفته شد که ۵۶ هزار تهرانی برای آن تقاضا دادند! البته بخش عمده ای از متقاضیان واجد شرایط نخواهند بود که محمودزاده در این خصوص به ایسنا گفت که نتایج استعلامات تا پایان بهمن ماه اعلام می شود.

در مراحل اول تا سوم بعضی از متقاضیان، شهر مورد نظر خود را اشتباه انتخاب کرده بودند که به زودی امکان اصلاح شهر برای این افراد فراهم می شود. این زمان احتمالا اوایل هفته آینده خواهد بود.

بنابراین در ماه های آینده که وضعیت متقاضیان مرحله چهارم مشخص می شود بر اساس ظرفیتهای خالی مراحل اول تا چهارم ثبت نام، ممکن است برای نام نویسی مجدد اقدام شود که البته هنوز نمی توان برآورد دقیقی در این خصوص داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …