ورود آموزش‌ها به کریدور مجازی در ایام کرونا نتیجه بخش بود

رئیس دانشگاه فرهنگیان خلاقیت و استفاده از استعداد و توانمندی‌ها در ستاد و استان را راهگشا دانست و گفت: در دوران کرونا، ورود آموزش ها به کریدور مجازی نتیجه بخش بود و نشان دادیم استعدادهای خوبی در کشور برای پیشرانی آموزشی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین خنیفر در جلسه ویدئو کنفرانس بررسی مسائل آموزشی در ایام کرونا و تمهید مقدمات برای سال تحصیلی پیش رو، که با حضور رئیس دانشگاه، اعضای هیات رئیسه و مدیران استانی در مکان سالن شهید چمران برگزار شد،برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت های بومی و محلی، ظرفیت ستاد، سایر دانشگاه ها و آموزش و پرورش برای عبور موفق و سلامت در ترم آتی را  قابل تامل برشمرد و خاطر نشان کرد:  با بهره برداری از این ظرفیت های از جمله ظرفیت شبکه شاد(آموزش دانش آموزی) به عنوان اتفاقی بزرگ با پوشش بالا، در صورت تشدید مشکلات مربوط به عصر کرونا  باید پاسخگوی آموزش های جامع هرچند به صورت مجازی باشیم.

دکتر خنیفر ادامه داد: ما دانشگاهی گسترده تاثیرگذار و در عین حال پر از انتظار هستیم، بنابراین باید پاسخگو باشم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان همچنین داشتن برنامه های کلان نگر،  تعریف اهداف و تقید به برنامه را پیش شرطی برای افزایش آموزش ها و مدیریت زمان  عنوان و اظهار کرد:  استفاده از الگو ها و تجارب آموزشی مانند فشرده کردن کلاس ها،  برگزاری  کلاس ها در گروه های مختلف تکلیف گرایی و آموزش های ترکیبی  برای افزایش  ظرفیت آموزش مناسب می تواند مورد توجه و تامل قرار گیرد؛  خلاقیت و  راه حل ها بی انتهاست  و در همه مسائل ازجمله مسائل  آموزشی، بهداشتی، پژوهشی، فرهنگی و زیستی می توان راه حل مناسب یافت.

وی با اشاره به کسب مجوزه 20 هزار ردیف استخدامی به دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: سهمیه ها طبق خود اظهاری و اعلام استان ها مبنی بر شرایط و ظرفیت ها تعلق  می گیرند و اگر استانی بتواند ظرفیت خود را با فراهم کردن امکانات افزایش دهد، بستری برای اشتغال و تامین منابع انسانی معلم در استان فراهم می کند، فرصتی است تا در این کار بزرگ اقدام شایسته ای را انجام دهند.

دکتر خنیفر با بیان اینکه برای آموزش در دوران کرونا و پسا کرونا مهم است که مدیر هر روز وضعیت خود را بررسی و ارزیابی کند  و به این سه سئوال پاسخ دهدکه کجا هستم؟ چه باید کنم و مسیر بعدی چیست؟ تصریح کرد: بررسی زمان آغاز و پایان سال تحصیلی 1399-1400شیوه آموزش، چگونه و در چه استان هایی؛ توانمند سازی منابع انسانی متناسب با آموزش های الکترونیک ضروری، طراحی سناریو های مختلف حضور، تعریف شرح وظایف جدید در دوران کرونا، شیوه های جدید ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در شرایط خاص،  روش های مختلف ارائه خدمات آموزشی با حداقل حضور از جمله مسائلی است که مدیران باید مورد توجه قرار دهند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان همچنین بر اهمیت شناسایی گروه های جهادی آموزش از میان سرآمدان و علاقه مندان که با فضای مجازی به خوبی اشنا هستند در فعالیت های آموزشی، فرهنگی،  نظارت، دانشجویی و پژوهش اشاره و خاطر نشان کرد: مدیران می بایست بر نظارت دقیق بر عملکرد و استفاده مفید از زمان با حداقل فرصت ها داشته، جلسات را کوتاه و با فاصله و محدود به موضوعات کاربردی برگزار کنند و دقت، صحت، سرعت در پاسخ به مکاتبات و تعامل موثر با محیط و اقناع مخاطبان و رسانه ها را در دستور داشته باشند.

وی همچنین بر ارتباط و تعامل با نمایندگان مجلس، مدیران کل آموزش و پرورش و استانداری، استفاده از ظرفیت خیرین در این شرایط و مدیریت تحول و اقتضایی  تاکید  و اظهار کرد: سال تحصیلی جدید فرصتی تاریخی برای محک آموزش است؛ ما وارد زیست بوم جدید آموزشی خواهیم شد هنر ما این است که ضمن برخورد اندیشمندانه، افق مند باشیم.

دکتر خنیفر با بیان اینکه در این ایام حس انقطاع بین صف و ستاد، همکاران و دانشجویان نباید احساس شود، و نباید از تربیت غفلت کرد، افزود: نخ تسبیح بین دانشگاه و دانشجو نباید قطع شود ارتباط تربیتی، فرهنگی، آموزشی و پاسخگویی باید مستمر و برقرار باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …