وعده افتتاح مسکن ملی در آبان ماه

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده روز اول آبان ماه اولین واحدهای طرح اقدام ملی مسکن و همچنین تعدادی مسکن مهر با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایسنا، اولین واحدها از پروژه ۴۰۰ هزار واحدی طرح اقدام ملی مسکن به نظر می‌رسد که به روزهای افتتاح نزدیک شده و بر اساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی روز اول آبان ماه، پروژه های آماده شده مسکن ملی در ۴ بخش با حضور رئیس جمهور  به بهره برداری می رسد.

پیش از این وزارت راه و شهرسازی تیرماه و مرداد ماه را زمان افتتاح مسکن ملی اعلام کرده بود که بنا به دلایلی از جمله شیوع ویروس کرونا محقق نشد.

استان‌ها متعهد به اتمام مسکن مهر تا پایان آبان امسال شدند

محمود محمودزاده – معاون وزیر راه و شهرسازی- همچنین از اتمام مسکن مهر شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر در بیش از ۱۷ استان و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در ۲۱ استان خبر داده و گفته است: پیش‌بینی می‌شود مسکن مهر بیش از ۱۷ استان تا اول آبان به اتمام برسد. استان ها متعهد شده اند باقیمانده واحدهای مسکونی مهر، تا پایان آبان امسال تحویل متقاضیان شود.

او در  بیان جزییات طرح‌های مسکنی که با حضور رییس‌جمهوری افتتاح و بهره‌برداری خواهند شد، با بیان آنکه طرح‌های مسکن ملی در چهار بخش افتتاح می‌شوند، توضیح داد: بخش اول طرح های مسکن ملی، واحدهایی هستند که به شکل گروهی به متقاضیان واگذار شده است. بخش دوم افرادی هستند که به پروژه‌ها معرفی می‌شوند که این افراد بخشی از آورده خود را به پروژه تزریق کرده‌اند که با توجه به پیشرفت پروژه‌ها معرفی به متقاضیان انجام می شود. بخش سوم افتتاح پروژه‌هایی است که در طرح اقدام ملی تمام شده اند و تحویل خواهند شد. بخش چهارم نیز کلنگ زنی پروژه‌های جدید است که این بخش به منظور تحقق تولید مستمر مسکن انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، طرح اقدام ملی تولید و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، شهریور ۱۳۹۸ با حضور رئیس جمهور آغاز شد. البته در برخی از مناطق از پایان سال ۱۳۹۷ کلید خورده بود. در قالب این طرح تا نیمه اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ برای ۳۰۰ هزار واحد تامین زمین شده و ۲۳۰ هزار واحد مراحل اجرایی را طی می‌کند. پیشتر محمد اسلامی – وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود که اولین واحدهای مسکن ملی در بعضی مناطق کشور، مردادماه امسال تحویل می شود. اما هنوز این اقدام انجام نشده است.

در این باره روز ۲۵ شهریور ماه محمودزاده – معاون وزیر راه و شهرسازی – به ایسنا گفت که با پایان ماه صفر اولین واحدهای مسکن ملی افتتاح خواهد شد. در مرحله اول متوسط واریزی هر نفر حدود ۴۰ میلیون تومان است.  گفته می‌شود در شهر جدید پرند ۱۲۴۶ واحد مسکن ملی، در هشتگرد ۹۶ واحد و در گلبهار ۳۰۰ واحد با ارزش حدود ۵۲ میلیارد تومان آماده افتتاح است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …