وقوع ۲۲۰ پس‌لرزه در همدان پس از زلزله آوج

ایسنا/همدان مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان از وقوع ۲۲۰ پس لرزه پس از زلزله ۵.۴ ریشتری آوج روز شنبه سوم آبان ماه در استان خبر داد.

علیمردان طالبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پس از وقوع زمین لرزه روز شنبه سوم آبان ماه، ۲۰ پس لرزه بین ۱.۷ ریشتر تا ۳.۳ ریشتر در همان روز و ۲۰۰ پس لرزه بین یک تا ۳.۳ ریشتر تا امروز داشتیم که بسیار کوچک بودند و فقط دستگاه ها آنها را احساس کردند.

وی با بیان اینکه پس از وقوع زلزله، تیم های ارزیاب شهرستان و استان به مناطق وقوع زلزله اعزام شدند، تصریح کرد: ارزیابی تا شب ادامه داشت و طبق آخرین اخبار تلفات مالی و جانی در این حادثه نداشتیم و فقط یک نفر از ترس زلزله آسیب دیده بود.

طالبی تبیین کرد: اطلاعات تکمیلی در رابطه با تخریب یا تلفات را بخشداران و فرمانداران از دهیاران روستاها گرفتند و تیم های زیرساختی شهرستان ها مانند ادارات راه و شهرسازی، آب، برق و گاز نیز تأسیسات خود را چک کردند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ارزیابی های صورت گرفت خسارات در حد ترک ساختمان بود و خسارت سازه ای نداشتیم اما باز هم برای اطمینان بیشتر در شهرستان های کبودراهنگ و رزن ستاد مدیریت بحران برگزار و به تمام مدیران استانی ابلاغ شد که تا ۲۴ ساعت در آمادگی کامل باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان در رابطه با عملکرد دستگاه ها در هنگام وقوع این حادثه مطرح کرد: هیچ وقت به شرایط ایده‌آل نمی‌رسیم اما با توجه به مانورها و جلسات توجیهی که برای دستگاه‌های مرتبط برگزار کرده بودیم، عملکرد خوب و مطلوبی داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …