ویتول: نیمه دوم سال برای تجارت نفت دشوارتر می‌شود

پس از نوسانات شدید بازار نفت در نیمه اول سال ۲۰۲۰ که سود زیادی را روانه جیب شرکتهای بازرگانی کرد، بازار در نیمه دوم سال از واقعیتهای پیرامون بحران کووید ۱۹ ضعیف شده است.

به گزارش ایسنا، عرضه پایینتر نفت پس از اجرای کاهش تولید گروه اوپک پلاس و تقاضای ضعیف برای سوخت، تحرکات قیمت را کمتر کرده است.

راسل هاردی، مدیرعامل ویتول که بزرگترین شرکت بازرگانی جهان است، به رویترز گفت: اگر به نقدینگی بازار، معاملات کاغذی، حجم معاملات بازار آتی ICE یا سواپ گازوییل یا سوخت جت نگاه کنید، همه سه ماهه دوم بسیار فعالی داشتند اما به نظر می رسد فعالیتها در سه ماهه سوم کاهش پیدا کرده است. آیا به این دلیل است که بازار خسته شده و به مدت طولانی در محدوده ۴۰ دلار گیر افتاده است زیرا همه از خانه کار می کنند یا تقاضا برای نفت به میزان قابل توجهی کمتر از سابق است؟

شرکتهای بازرگانی نفت مسیر مبهمی را مشاهده می کنند زیرا اقتصاد جهانی پس از بهبود سریعی که پیدا کرد، دچار کندی شده است. آمریکا و هند با افزایش شیوع بیماری مبارزه می کنند و همزمان اقتصادهای بزرگ اروپایی موج دوم شیوع ویروس کرونا را تجربه می کنند که ممکن است به قرنطینه ملی منتهی شود.

برای نخستین بار در سالهای اخیر، شرکتهای بازرگانی بزرگ افزایش حجم تجارت نفت در پایان سال را تجربه نخواهند کرد.

مدیرعامل ویتول گفت: روشن است که حفظ حجم کسب و کار دشوار است زیرا نفت کمتری در بازار وجود دارد و نفت کمتری تولید می‌شود.

رییس ویتول هفته گذشته در کنفرانسی در سنگاپور گفته بود انتظار ندارد تقاضا برای بنزین و دیزل تا سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا برگردد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت BP و سایر شرکتها سناریوهایی مطرح کرده اند که بر اساس آنها، تقاضا برای نفت به پیک خود رسیده است. ویتول معتقد است که همچنان رشد قابل توجهی در آسیا وجود خواهد داشت. این شرکت سال گذشته پیش بینی کرده بود که پیک تقاضا برای نفت در حدود سال ۲۰۳۴ اتفاق می افتد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …