پایش اخبار با موتور جستجوگر بومی

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با بهره‌گیری از زیرساخت‌های پردازش ابری، موتور جستجوگری را برای رصد و پایش فضای مجازی چون شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها عرضه کرده است.

به گزارش ایسنا، محمد قیومی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، با بیان اینکه این شرکت فعالیت خود را از سال ۸۶ آغاز کرد، گفت: این شرکت با بهره‌گیری از نیروهای متخصص در زمینه فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی و امنیت در بستر وب، در عرصه ورود فناوری و تکنولوژی‌های برتر به داخل کشور گام‌های موثری برداشته و امکان پایش فضای مجازی مانند سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های غیر برخط مانند جراید، رادیو و تلویزیون را برای سازمان‌های دولتی و غیردولتی فراهم کرده است.

وی مجموعه “خبر فارسی” را یکی از پربازدیدترین سایت‌های خبری ایران و پربازدیدترین‌ها در بین موتورهای جستجوگر ایران دانست و افزود: این شرکت با الگو قرار دادن شرکت‌های بزرگ فناوری‌های مبتنی بر وب مانند یاهو، فیسبوک، گوگل، توییتر سعی بر آن داشته که آخرین دستاوردهای روز دنیا را در قالب محصولات خود به مردم معرفی کند.

قیومی خاطر نشان کرد: ما با استفاده از بسترهای متن باز و آزاد که بر روی بستر سیستم عامل لینوکس پیاده‌سازی شده است، یک موتور جستجوگر کاملا بومی طراحی و پیاده سازی کردیم و این محصول وابسته به RSS نیست و با قابلیت خزش میلیون‌ها صفحه در روز می‌تواند صدها هزار صفحه جدید را شناسایی کند.

مجری طرح با بیان اینکه اطلاعات با استفاده از هوش مصنوعی طبقه بندی شده و موضوعات خبری در جریان و بازنشر خبرها در سایت‌های مختلف شناسایی می‌شوند، ادامه داد: کلیه فرآیندها و ذخیره‌سازی اطلاعات و داده‌های عظیم، بر روی بسترهای پردازش ابری و سرورهای شرکت صورت می‌گیرد. علاوه بر آن اتاق خبر این شرکت، سامانه‌ای مبتنی بر وب است که برای رصد و پایش اطلاعات در بین سایت‌های خبری، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و سایت‌های سازمانی و هر سایتی که برای سامانه تعریف شود، طراحی شده است.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، سامانه رصد اخبار و اطلاعات با استفاده از هوش مصنوعی و بدون دخالت انسانی قادر است آخرین اطلاعات را نمایش دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …