پرداخت ۳۴۸ میلیارد برای اشتغال روستایی و مشاغل آسیب‌دیده از سیل لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در مجموع اعتباراتی که برای اشتغال روستایی و حمایتی و سیل به استان ابلاغ شده ۵۴۷ میلیارد تومان بوده که ۴۴۳ میلیارد آن تخصیص داده شده که از این رقم تخصیصی ۳۴۸ میلیارد پرداختی بوده است.

علی آشتاب در گفت‌وگو با ایسنا درباره عملکرد اداره کل تعاون،  کار و رفاه اجتماعی لرستان در حوزه برنامه‌های اشتغالزا، اظهار کرد: اشتغالزایی روستایی از سیاست‌های مهم دولت با هدف به فعلیت رساندن ظرفیت‌های اقتصادی در مناطق روستایی و عشایری، حفظ سکونت، رونق تولید و جلوگیری مهاجرت روستاییان به شهر و مهاجرت معکوس و … است.  

وی اضافه کرد: اشتغال روستایی دو سرفصل مهم دارد یکی که اعتباراتی بوده که درقالب اشتغال روستایی و اشتغال حمایتی است.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: از شروع طرح اشتغال روستایی۲۶۲ میلیارد تومان اعتبار به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده بود که رقم تخصیصی ۲۵۱ میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: ۱۲۶۰ طرح با اعتباری معادل ۲۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان موفق به عقد قرارداد و دریافت تسهیلات شدند.

آشتاب ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد از اعتبار تخصیصی جذب شده است.

مدیرکل تعاون،  کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: این طرح از طریق دستگاه‌های نظارتی به منظور صیانت از تسهیلات اشتغالزایی بررسی می‌شود.

وی درخصوص تسهیلات حمایتی گفت: سهم ۱۳۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده که سهم تخصیصی از این رقم ۱۲۴ میلیارد تومان بوده که عملکرد استان ۱۱۲ میلیارد تومان است که ۱۲ میلیارد تومان باقی مانده که از طریق بانک‌ها پیگیریم که تخصیص داده شود.

آشتاب در خصوص حمایت از مشاغل آسیب دیده و تسهیلات سیل در استان بیان کرد: در این راستا اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی به استان ابلاغ شد که ۱۰۰ میلیارد تومان آن در جریان سفر شریعتمداری وزیر تعاون، کار قول داده شد در سرجمع اعتبارات استان اضافه شود و مابقی آن از طریق سفر معاونین وزیر به استان انجام شود؛ از این رقم تاکنون ۶۸ میلیارد تومان به استان تزریق و به شبکه‌های بانکی اعلام شده و این درحالیست که بیش از ۱۴۰ میلیاردتومان طرح به بانک‌ها معرفی شده است، پیگیری برایاخذ مابقی این تسهیلات ادامه دارد.  

وی عنوان کرد: در مجموع اعتباراتی که برای اشتغال روستایی و حمایتی و سیل به استان ابلاغ شده ۵۴۷ میلیارد تومان بوده که ۴۴۳ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده که از این رقم تخصیصی ۳۴۸ میلیارد تومان پرداختی بوده است.  

این مسئول اظهار کرد: به لحاظ ابلاغ اعتبار رتبه هشتم کشوری هستیم که نشان از تلاش مسئولین استان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …