پرمصرف های تهرانی کم شدند

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران گفت: با اجرای طرح برق امید شاهد تاثیرات آن در کاهش مشترکان پرمصرف برق هستیم و امیدواریم این روال ادامه داشته باشد.

حسین صبوری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه هدف اصلی اجرای طرح برق امید ایجاد مدیریت مصرف و سوق دادن مشترکان پر مصرف به دسته خوش مصرف ها و کم مصرف ها بوده است، اظهار کرد: گرچه هنوز برای اعلام نتایج اجرای طرح برق امید زود است، چراکه هنوز برخی از قبوض اعلام وصول نشدند اما در دوماهی که استارت این طرح زده شده شاهد کاهش تعداد مشترکان پرمصرف هستیم.

وی با تاکید بر اینکه بیش از  پنج درصد کاهش مصرف پر مصرف ها را شاهد هستیم و تعداد مشترکان خوش مصرف و کم مصرف ها افزوده شده و از تعداد پر مصرف ها کاسته شده است، گفت: امیدواریم بااقداماتی که انجام می شود شاهد نتایج مطلوب تری نیز باشیم چراکه این طرح نه تنها به اقتصاد کشور بلکه به پایداری شبکه و اقتصاد خانواده نیز کمک می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با اشاره به تعداد مشترکان پرمصرف استان تهران، اظهار کرد: در ایام غیر پیک ۲۵ درصد مشترکان خانگی شهر تهران پرمصرف هستند و در ایام پیک ۳۰ درصد مشترکان در این دسته قرار می گیرند.

صبوری در خصوص پیش بینی های صورت گرفته برای نتیجه اجرای این طرح گفت: بر اساس هدفگذاری که انجام شده است می بایست ۱۰ درصد تعداد مشترکان پرمصرف خانگی کاهش یابد و سعی شده که با اطلاع رسانی مدیریت مصرف و همکاری مردم بدون اینکه خللی در میزان و نوع مصرف مشترکان وارد شود به این هدف دست یابیم.

طرح “برق امید” با هدف بهینه سازی مصرف انرژی برق در کشور و جلوگیری از هدررفت انرژی از مسیر جلب همراهی و همکاری مشترکان در بخش خانگی در سال جاری با تصویب هیئت وزیران، اجرایی شده و بر اساس آن با دسته بندی مشترکان برق خانگی به سه دسته پرمصرف، کم مصرف و خوش مصرف، مشترکان برق پایتخت که الگوی مصرف برق را رعایت کنند علاوه بر تخفیف در بهای برق مصرفی، در صورت کاهش مصرف به رقمی کمتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت در ماه‌های گرم سال شامل خرداد، تیر، مرداد و شهریور و کمتر از ۸۰ کیلووات ساعت در سایر ایام سال، از تخفیف صد درصدی در قبض برق خود بهره مند خواهند شد.

محاسبات بهای انرژی در قبوض الکترونیکی صادره، به شکل پلکانی است و در نتیجه به عنوان مثال، ۲۰ درصد کاهش مصرف برق منجر به کاهش حدود ۴۰ درصدی در بهای برق مصرفی خواهد شد و به همین طریق مشترکان بخش خانگی با اعمال اصول مدیریت مصرف برق و بهینه سازی روند مصرف برق خود، از مزایا و پاداش‌های ریالی در نظرگرفته شده به شکل تخفیف، بهره‌مند شده و در صورت رعایت سقف تعیین شده در هر دوره مصرف، حتی یک ریال برای برق مصرفی خود در آن دوره، پرداخت نخواهند کرد.

مشترکان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی به نشانی bargh-omid.ir ضمن آشنایی کامل با جزئیات این طرح، پاسخ سوالات خود را نیز در خصوص طرح برق امید، دریافت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …