پیامی برای درگذشت محمود علمی

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت محمود علمی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی با صدور پیامی درگذشت محمود علمی، پیشکسوت حوزه نشر و کتاب و بنیانگذار انتشارات بدرقه جاویدان را تسلیت گفت.

متن پیام معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است: «خبر درگذشت مرحوم محمود علمی که از پیشکسوتان حوزه نشر و کتاب بودند موجب تاثر و تالم شد. خاندان بزرگوار علمی همواره در عرصه نشر و کتاب پیشگام، صاحب نظر، فعال و موثر بوده‌اند. آن مرحوم با انتشار کتاب‌های ارزشمند در حوزه ادبیات کهن و کلاسیک نقش مهمی در عرصه فرهنگ مکتوب داشتند. از سوی دیگر مرحوم محمود علمی در حوزه شعر و تصحیح متون هم دستی بر قلم داشتند که این نکته هم در کنار فعالیت‌های انتشاراتی ایشان قابل توجه است. 

اینجانب درگذشت ایشان را به خانواده محترم علمی و اهالی نشر و کتاب تسلیت گفته و از درگاه پروردگار متعال برای آن مرحوم مغفرت و برای بازماندگان صبر مسئلت می‌کنم.»

محمود علمی متولد ۱۳۰۴ بود. در حدود سال ۱۳۲۱ به دانشگاه رفت و به کار نشر وارد شد و آن را ادامه داد. اولین کتابی که او منتشر کرد، کلیات سعدی تصحیح محمدعلی فروغی بود. محمود علمی با نام مستعار و تخلص «م.درویش» شعر هم می‌سرود و دیوان شاعران کلاسیک را نیز تصحیح و حاشیه‌نویسی و منتشر می‌کرد. او عضو خانواده علمی بود؛ خاندانی که بیش از ۱۰۰ سال است در کار چاپ هستند و انتشارات زیادی را مدیریت کرده‌اند.

محمود علمی ۱۵ خردادماه، در ۹۵ سالگی از دنیا رفت.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …