چرا اعلام قیمت مسکن در سایت‌ها و نرم‌افزارها ممنوع شده است؟

ایسنا/خوزستان دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با اشاره به تصمیم ممنوعیت اعلام قیمت مسکن در سایت‌ها و نرم‌افزارهای حوزه مسکن و اینکه این تصمیم به فعالیت دلالان و واسطه‌ها دامن خواهد زد، گفت: فعالیت سایت‌ها و نرم‌افزارها می‌تواند به ظهور نظام حرفه‌ای خرید و فروش مسکن کمک شایانی کند.

فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سایت‌ها و نرم‌افزارهایی که در حوزه معاملات مسکن فعالیت می‌کنند برای تسهیل امور، افزایش سطح دسترسی به خدمات آسان و کاهش هزینه‌ها طراحی و ایجاد شده‌اند و نرم‌افزارها و سایت‌های تخصصی فعال در حوزه مسکن کمک شایانی به فراز و فرودهای بازار مسکن می‌کنند.

وی افزود: اینکه چرا در کشور وزارت راه و شهرسازی و اتحادیه‌های مشاور املاک، مخالف ارائه قیمت از سوی این سایت‌ها و فعالیت آن‌ها هستند مساله‌ای است که جای تامل دارد.

این کارشناس حوزه مسکن تصریح کرد: سایت‌ها و نرم‌افزارهای فعال در حوزه معاملات مسکن، به حذف نقش دلالان و واسطه‌گری بازار مسکن که سال‌ها نقشی اساسی در بر هم زدن اوضاع بازار داشته‌اند، کمک می‌کند اما ممنوعیت اعلام قیمت مسکن در این سایت‌ها و نرم‌افزارها به فعالیت دلالان و واسطه‌ها دامن خواهد زد.

پورحاجت عنوان کرد: چارچوب تصمیمات اتخاذشده در خصوص ممنوعیت اعلام قیمت مسکن در این سایت‌ها و نرم‌افزارها، چارچوب کارشناسی و حساب‌شده‌ای نیست و در این خصوص باید کار کارشناسی بهتری انجام شود تا شاهد تعادل‌بخشی به قیمت مسکن در بازار مسکن باشیم.

وی افزود: سایت‌ها و نرم‌افزارهای فعال در بخش مسکن یک روزه متولد نشده‌اند و سال‌ها است که فعال هستند. این سایت‌ها هم در زمان رکود و هم در زمان رونق بازار مسکن فعال بوده‌اند و اینکه به یک‌باره تصمیماتی اتخاذ می‌شود تا قیمت مسکن از سایت‌ها حذف شود باید گفت که تصمیمی خلاف جهت بازار مسکن است.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور خاطرنشان کرد: به واسطه عدم برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن، با کمبود حدود ۵ میلیون مسکن در کشور مواجه هستیم و با توجه به اینکه تقاضا از عرضه مسکن بیشتر است، عده‌ای هراس دارند که با فعالیت این سایت‌ها، تعادل و نظم بازار مسکن بر هم بخورد.

پورحاجت گفت: به دلیل اینکه در کشور، نظام حرفه‌ای خرید و فروش مسکن نداریم، با مشکلات بسیاری در این حوزه معاملات مواجه هستیم و از این رو در بازار مسکن شاهد فعالیت دلالان و واسطه‌ها هستیم. در این زمینه فعالیت سایت‌ها و نرم‌افزارها می‌تواند به ظهور نظام حرفه‌ای خرید و فروش مسکن کمک شایانی کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …