چرا برخی کرونایی‌ها از بیمارستان رفتن طفره می‌روند؟

بر اساس مطالعه‌ای که توسط پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شده است،در شرایط همه گیری بیماری کووید-۱۹، ترس از آلودگی و احساس بهبودی از مهمترین دلایل امتناع بیماران از انتقال به بیمارستان است.

به گزارش ایسنا، این مطالعه با هدف بررسی میزان نگرش و آگاهی بیماران با شرایط خاص در مورد بیماری کووید-۱۹ و دلایل امتناع آنها از انتقال به بیمارستان توسط اورژانس ۱۱۵ تهران و پیامدهای آن انجام گرفت.

 در این مطالعه که توسط پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شده، ۱۷۵ بیمار از انتقال به بیمارستان امتناع داشتند و ۷۸ بیمار انتقال یافتند. 

نتایج پژوهش نشان داد سطح تحصیلات در گروه انتقالی بالاتر از گروه غیر انتقالی بود. ترس از آلودگی و احساس بهبودی نیز از مهمترین دلایل امتناع از انتقال به بیمارستان بودند. 

در پیگیری پیامد عدم انتقال، در ۳۹.۴ درصد هیچ پیامدی مشاهده نشد، ۲۶.۳ درصد به درمانگاه و ۲۵ درصد به بیمارستان مراجعه کردند. در حال حاضر اقداماتی لازم است تا اطمینان حاصل شود که با آشکار شدن، همه‌گیر شدن و جهانی شدن بیماری، همه شهروندان به اندازه کافی از میزان و شدت خطر آگاه هستند.

بنا بر اعلام پایگاه نتایج پژوهش‌های سلامت کشور، در انجام این مطالعه نادر توکلی به همراه پریسا حسنی شرامین، علیرضا امان اللهی و زهره احمدی خاتم همکاری داشته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …