چرا بیشتر مردم از برندهای خارجی استفاده می کنند؟

یک فعال کارگری با تاکید بر اصلاح قوانین بانکی در کشور گفت: بانکها باید همراهی بیشتری در سال جهش تولید داشته باشند.

رحمت اله پورموسی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نامگذای سال ۱۳۹۹ به نام “جهش تولید” گفت: در طول سالهای گذشته پایه و اساس بسیاری از نامگذاری ها مباحث اقتصادی بوده و رهبر معظم انقلاب با توجه به دغدغه جامعه، موضوعات اقتصادی را به عنوان شعار سال انتخاب می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی و محدودیتها و تحریم های ظالمانه ای که علیه ملت ایران اعمال شده، بهترین کار برای تحقق شعار امسال این است که از تولید غافل نشویم و تولید را به سمت کیفیت ببریم.

پورموسی با تاکید بر افزایش کیفیت تولیدات گفت: دلیل اینکه مردم بیشتر از برندهای غیر ایرانی استفاده می کنند، کیفیت است. وقتی مردم به سمت کالای خارجی می روند و لوازم خانگی و برقی با برند خارجی می خرند، طبیعی است که تولید داخلی بازار خود را پیدا نمی کند.

این فعال کارگری اولویت جهش تولید را کیفی سازی تولید دانست و تصریح کرد: اگر چه کمیت هم در کنار کیفیت مهم است ولی در شرایط حاضر باید به سمت کیفی سازی برویم، چون با تولید کیفی است که می توانیم بازارهای هدف صادراتی را هم در اختیار بگیریم و درآمدهای ارزی را افزایش دهیم.

وی در عین حال جلوگیری از واردات بی رویه به کشور را در جهش تولید موثر خواند و گفت: جلوگیری از ورود کالاهای مشابه خارج و کالاهای قاچاق موجب رونق تولید می شود.

پورموسی بر ضرورت اصلاح قوانین بانکی در کشور تاکید کرد و گفت: در کشورهای دیگر بانکها هنگام پرداخت تسهیلات به کارفرمایان یا کارآفرینان، خود را در سود و زیان بنگاه شریک می دانند ولی در کشور ما وام با سود بالا به تولید داده و زمان اندکی برای بازپرداخت آن درنظر گرفته می شود؛ در حالی که تولید تا به ثمر بنشیند زمان زیادی لازم دارد.

این فعال کارگری خاطرنشان کرد: در جلسات دستمزد شورای عالی کار همه ساله می بینیم که کارفرمایان هزینه های بنگاه و تولید را به گردن دستمزد کارگران می اندازند؛ در حالی که سهم دستمزد در قیمت تمام شده تولید بیش از ۷ تا ۸ درصد نیست؛ لذا معتقدم که سیستم بانکی باید خود را با شرایط تولید در کشور وفق دهد و بانکها همراهی بیشتری در سال جهش تولید داشته باشند.

به گزارش ایسنا، مقام معظم رهبری سال ۱۳۹۹ را به نام سال «جهش تولید» نامگذاری و تاکید کردند باید با کار ۱۰ برابری تولید به جایی برسد که در زندگی مردم اثر بگذارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …