چند میلیون مسافر استعلام کرونایی شدند؟

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: از ابتدای آغاز طرح استعلام وضعیت سلامت مسافران تا کنون ۳۰ میلیون نفر در حوزه‌های مختلف حمل‌و نقل مورد بررسی قرار گرفتند و برای حدود ۲۷۰۰ مسافر بلیتی صادر نشده است.

به گزارش ایسنا، از ابتدای آذر ماه امسال بر اساس درخواست ستاد ملی مقابله با کرونا و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد تا وضعیت سلامت مسافران در همه بخش‌های حمل‌ونقل عمومی از جمله هوایی، جاده‌ای و ریلی مورد بررسی قرار گیرد تا آن‌هایی که وضعیت سلامتی‌شان از نظر ابتلاء به ویروس کرونا  مشکوک است یا مشکل دارد، نتوانند به سفر بروند و بلیت هواپیما، قطار، اتوبوس، مینی‌بوس و حتی سواری کرایه پلاک عمومی برایشان صادر نشود.

محمد اسلامی – وزیر راه وشهرسازی – اواخر آبان ماه در گفت‌وگو با ایسنا اینگونه درباره این طرح توضیح داده بود که از روز شنبه اول آذر ماه، ممنوعیت و محدودیت‌های تردد به همراه دیگر پروتکل‌های جدید برای مشاغل و مردم اعلام و اجرایی شده و درصددیم تا از طریق شبکه تلفن همراه بیماران کرونایی را رصد کرده و از تردد آن‌ها به خارج از شهرها، محل کار و دیگر اماکن جلوگیری شود.

وی افزود: با مصوبه جدید ستاد ملی مدیریت کرونا هر کسی که تست کرونای مثبت داشته باشد، حق ندارد از طریق سیستم حمل و نقل عمومی مسافرت کند و بر این اساس به همه بخش‌های حمل و نقل ابلاغ کرده‌ایم که این مصوبه باید به دقت اجرایی شود. بخش‌های هواپیمایی و ریلی در حال اتصال به سیستم‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند و برخی شرکت‌های ریلی مانند رجا متصل شده و بقیه شرکت‌ها نیز در حال انجام این مرحله هستند. اما در بخش جاده‌ای با توجه به اینکه به عنوان مثال بلیت اتوبوس از گذشته با اسم صادر می‌شد باید سیستم‌شان را راه‌اندازی کنند تا تنها از طریق کد ملی صدور بلیت را انجام دهند.

حالا و پس از گذشت بیش از یک ماه از اجرای این طرح، شهرام آدم نژاد –معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی – در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت سنجش سلامت‌ مسافران اظهار کرد: اجرای پروتکل‌های بهداشتی در همه حوزه‌های حمل و نقل از جمله زیر بخش‌های جاده‌ای، ریلی و هوایی همه روزه اجرا می‌شود و از ابتدای آذر ماه که استعلام مسافران برای انجام سفرهای داخلی برون شهری در همه زیر بخش‌های مختلف اجباری اعلام شد. صدور بلیت برای مسافران منوط به اجرای این پروتکل شده و همه سیستم‌های خرید و فروش بلیت سفر به سامانه مورد نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متصل شد.

وی افزود: در این راستا از ابتدای آذر ماه تا کنون بیش از ۳۰ میلیون نفر از مسافران در سامانه‌های تعریف شده وضعیت سلامتی‌شان مورد بررسی قرار گرفت و برای ۷۰۰ مسافر که تست کرونای آن‌ها مثبت شده و از اعلام نتیجه تست‌شان کمتر از ۱۴ روز گذشته بود، بلیتی صادر نشد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این طرح به دقت در کل کشور در حال اجرا بوده و نظارت دقیقی روی آن داریم به گونه‌ای مسافری نمی‌تواند بدون استعلام وضعیت سلامتی‌اش بلیتی تهیه کند.

آدم‌نژاد اعلام کرد: در ابتدای اجرای این طرح با شرکت‌های حمل و نقلی بسیاری برخورد کردیم چرا که هنوز این به این طرح عادت نکرده بودند اما در حال حاضر همه شرکت‌ها در بخش‌های مختلف حمل نقل هوایی، جاده‌ای و ریلی این طرح را به دقت اجرایی می‌کنند و سامانه مورد نیاز برای استعلام وضعیت سلامت مسافران در همه شهرها و شهرستان‌ها کشور انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …